پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان گفت: میزان پرداخت تسهیلات به طرحهای گردشگری و صنایع دستی روستایی و عشایری در این استان امسال سه برابر شده است.

شعارسال: احمد دیناری  افزود: تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری در این حوزه به منظور حمایت از کارآفرینی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای رسته های مختلف از جمله گردشگری، صنایع دستی و تقویت اقتصاد جوامع میزبان یا محلی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدام افزایش اشتغالزایی، آبادانی مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به سوی شهرها است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان گفت: از ابتدای امسال 568 طرح گردشگری و صنایع دستی در شهرستانهای استان پذیرش شده و 502 مورد از این طرحها با تایید کارگروههای اشتغال و سرمایه گذاری رسیده اند.

وی گفت: از این حیث خراسان رضوی رتبه پنجم را در بین استانهای کشور دارد. از ابتدای امسال تا دهم مرداد جاری 172 طرح در بانکهای عامل به تایید قطعی رسیده و مبلغ 32 میلیارد ریال تسهیلات به طرحها پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر بیشتر است.

دیناری میزان اشتغال ایجاد شده از اجرای 172 طرح را 300 نفر اعلام و بیان کرد: لزوم ارائه اسناد مالکیت شهری به عنوان وثیقه، ارائه قراردادهای پیمانکاری با شرکتهای درجه دار در پروژه های در دست ساخت یا توسعه، فرایند طولانی صدور ضمانتنامه های سرمایه گذاری و عدم امکان صدور پیش فاکتور بخشی از مشکلات و موانع موجود تحقق اهداف و اجرای طرح است.

وی افزود: در نشست دیروز کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی با حضور معاون وزیر کار و تعاون این مشکلات مطرح شد که امیدواریم در سطح ملی مورد بازنگری قرار گیرند و روند پرداختهای بانکی روانتر شود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان ادامه داد: امید است با ادامه طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری و رفع برخی مشکلات موجود در فرایندهای اداری بانکی شاهد رشد بیشتری در این بخش، جذب و پذیرش و پرداختیهای بیشتر در این زمینه باشیم.

وی گفت: همچنین سه میلیارد ریال در قالب طرح اشتغال فراگیر یا تبصره 18 به کسب و کارهای گردشگری و صنایع دستی در خراسان رضوی طی امسال تاکنون پرداخت شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:11مرداد1397 ، کدخبر: 82989168: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
ا.ف75
این خودش نشون میده که مسئولین بالاخره دارن اهمیت این گردشگری رو اون هم تو کشوری که این همه جای دیدنی داره میفهمن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین