پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۴۶۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
صمصامی گفت: متاسفانه شرایط وخیم اقتصادی فعلی ثمره حاکم شدن تفکر غلط امثال این آقایان است که متاسفانه درک عمیقی هم حتی از علم اقتصاد ندارند. اما در اینده روشن می‌شود که کدام اقتصاددان در جهت و اهداف و خدمت دشمن بوده است.

شعار سال: دکتر حسین صمصامی، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی روز پنجشنبه خواستار تعطیلی بازار ثانویه ارز شد و گفت این بازار حرکت در مسیر دشمن است. بعد از این گفتگو دکتر محمد طبیبیان، اقتصاددان حامی دولت و از مدافعان بازار ثانویه به این مطلب واکنش نشان داد و در کانال شخصی اش نوشت: "با این اقتصاددانان، کشور نیاز به دشمن ندارد. مخالفت با بازارى که هنوز ایجاد نشده، دفاع صریح و ضمنى از سیستم سهمیه بندى و رانتى و فاسد ارز، نداشتن منطق اقتصادى و پنهان شدن پشت مفاهیمى مثل توطئه دشمن و کودتاى ارزى و مانند آن.."

اما دکتر حسین صمصامی با ارسال مطلبی به نوشته محمد طبیبیان واکنش نشان داد و نوشت:

اولا این بازار تشکیل شده و 20 درصد صادرات غیر نفتی در آن عرضه شده است. ثانیا اقای طبیبیان به طور منطقی و علمی استدلال کنند که نرخ تعیین شده در این بازار بر اساس چه منطق اقتصادی بوده وتعیین شده است؟ ثالثا ایشان به عنوان یک اقتصاددان جواب دهند که چرا با وجود مازاد عرضه،‌ قیمت در این بازار افزایش یافته است. رابعا شرایط عمکلرد یک بازار ارزی مناسب در موقعیت فعلی چیست و اینکه ما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم یا نه؟ متاسفانه شرایط وخیم اقتصادی فعلی ثمره حاکم شدن تفکر غلط امثال این آقایان است که متاسفانه درک عمیقی هم حتی از علم اقتصاد ندارند. اما در اینده روشن می‌شود که کدام اقتصاددان در جهت و اهداف و خدمت دشمن بوده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار 13 مرداد 97، کد مطلب: 2112935، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
این بنده خدا حرف های خوبی می زنه، اما بهش توجه نمی شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین