پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۸
مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: تاکنون دو هزار و ۱۷۸ نابینا در این استان شناسایی شده است.

شعارسال: زهرا همتی روز شنبه در دیدار با قائم مقام انجمن نابینایان کشور اطهار کرد: ۱۴۵ نفر نابینای مطلق، ۷۰۹ نفر نیمه بینا و یک هزار و ۳۲۴ نفر نیز کم بینا هستند.

وی تاکید کرد: دره شهر، ایوان و دهلران دارای بیشترین نابینایان در استان ایلام هستند.

وی افزود: از مجموع نابینایان استان ۹۰ نفر دانشجو و ۱۲۸ نفر دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

وی مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی را نیاز جدی جامعه توانخواهان به ویژه نابینایان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۷ دستگاه اجرایی استان در زمینه مناسب سازی اقدام کرده اند.

وی به مشکل اشتغال نابینایان اشاره کرد و گفت:در صورتیکه مسوولان قانون سه درصد استخدام توانخواهان را که هرچند ناچیز است رعایت کنند بخشی از مشکلات بیکاری این قشر رفع خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست گفت: به منظور رفاه حال توانخواهان استان در تمامی کتابخانه های استان رمپ و سیستم رایانه ویژه این قشر راه اندازی شده است.

مراد جلیلیان افزود: نخستین کتابخانه تخصصی نابینایان استان در محل کتابخانه مرکزی و با هزینه سه میلیارد ریالی با مشارکت شرکت سامسونگ راه اندازی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 13 مرداد 1397 ، کد خبر: 4365641 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین