پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
در راستای احیای تالاب‎ها، تالاب «بیشه دالان» بروجرد در لرستان نیز با اجرای سیاست‎ها و برنامه‎ریزی‎ها دوباره زنده می‎شود.

شعار سال: طی سالهای اخیر بخش‌هایی از این تالاب با مساحت حدود یکهزار هکتار، با واگذاری زمین، زهکشیهای غیرکارشناسانه و تصرفات اراضی و تبدیل آنها به مزارع کشاورزی خسارات زیادی را متحمل شده است. از سوی دیگر چندگانگی مدیریتی از گذشته موجب شده تا از وسعت این تالاب تا حد زیادی کاسته شود.
همجوار بودن این تالاب با چند روستای منطقه موجب شده که بخش‌های زیادی از آن تبدیل به اراضی کشاورزی و مخاطرات همجواری با جوامع انسانی منطقه شود، موضوعی که تاکنون انتقادات فعالان محیط زیست را نیز به‌دنبال داشته است.
«مهرداد فتحی بیرانوند»، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأیید اینکه متأسفانه بخش زیادی از این تالاب در گذشته به‌دلیل مدیریت‌های نادرست به اراضی کشاورزی خصوصاً شالیکاری تبدیل شده، افزود: به‌دلیل اینکه سند این اراضی (تالاب) که به کشاورزی اختصاص داده شده به اسم کشاورزان است، نمی‌توانیم آنها را به زور مجاب به بازگرداندن شان کنیم اما هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم تا با برنامه مطالعات مدیریت زیست محیطی با مشارکت جوامع محلی، صاحبان این اراضی را راضی کنیم تا با هدف اشتغالزایی برای خودشان اراضی را برای احیای تالاب برگردانند.
وی درخصوص اشتغالزایی با احیای اراضی تالاب گفت: قصد داریم با پرورش ماهی و راه‌اندازی اکوتوریسم در آن، کشاورزان را راضی کنیم تا زمین‌ها را به محیط زیست برگردانند. البته راهکار دیگری هم پیشنهاد دادیم که پیرو آن از دولت تقاضا کردیم اعتباری را برای خرید این اراضی در اختیار ما قرار دهد تا آنها را از کشاورزان خریداری کنیم تا آنها نیز به معیشت شان بپردازند اما در حال حاضر این امکان از سوی دولت فراهم نشده و تنها راه ممکن مذاکره با کشاورزان برای بازپس‌گیری زمین‌ها با هدف اشتغالزایی برای خودشان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 476928


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
امیدوارم که روحانی و دولتش از پس این یکی حداقل بر بیان:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین