پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی از تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب میقان اراک به منظور حفظ این زیستگاه خبر داد.

شعار سالرضا میرزایی در جریان بازدید از پروژه های در دست اقدام احیای تالاب میقان اراک اظهار داشت: به طور کلی جهتگیریهای استان جهت حفاظت و حراست از تالاب میقان به سمت مواردی از جمله رویکرد مدیریت زیست بومی و تامین حقابه آن است.

وی با اشاره به تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب میقان افزود: تلاش در راستای تغییر نگرش و دیدگاه دست اندرکاران، ذینفعان و جوامع محلی در راستای همکاری و مشارکت هر چه بیشتر و پرهیز از بخشی نگری یکی از ضروری ترین موارد در فرآیند حفاظت و احیای تالاب ها می باشد.

میرزایی عنوان کرد: کارکردها، فواید و ارزش های متعدد تالاب ها، آن ها را به محیط های ویژه ای تبدیل کرده که لزوم حفاظت از آن ها را بیش از پیش آشکار می کند. تامین غذا، کنترل سیلاب و خشکسالی، جذب آلاینده ها، کنترل گرد و غبار، تامین آب، ارزش های فرهنگی، ذخیره کربن، پاکسازی هوا، تنوع زیستی، تعدیل خرده اقلیم ها و تفرج و گردشگری از خدمات این زیست بوم های با ارزش است.

وی اضافه کرد: نابودی یک تالاب، سبب بر هم خوردن تعادل آب منطقه و از دست رفتن ظرفیت بخش هایی از سرزمین می شود. همین امر پدیده مهاجرت، از بین رفتن مشاغل، از بین رفتن منابع غذایی پایدار و ظرفیت های مختلف اجتماعی مانند فضاهای تفرجگاهی و ظرفیت های توریستی و شیوع برخی از بیماری های پوستی و تنفسی را به دنبال دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 9 مرداد 97، کدمطلب: 4362343، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین