پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
آب برنج برخلاف تصور ما نه تنها خوش طعم است بلکه حتي خواص آن رفع کننده برخي مشکلات از جمله مشکلات گوارشي است.
شعارسال:آب برنج حاوي ويتامين ها و مواد معدني فوق العاده اي است

خواص خوردن آب برنج، قابل توجه بانوان
آب برنج برخلاف تصور ما نه تنها خوش طعم است بلکه حتي خواص آن رفع کننده برخي مشکلات از جمله مشکلات گوارشي است.
آب برنج برخلاف تصور ما نه تنها خوش طعم است بلکه حتي خواص آن رفع کننده برخي مشکلات از جمله مشکلات گوارشي است. در ادامه اين مطلب چند خاصيت مهم آن ذکر شده است.
گاهي بهترين درمان برخي از ناخوشي ها، ساده ترين چيزهايي است که اتفاقا به جاي استفاده، متأسفانه دور ريخته مي شوند. يکي از همين مواد درماني که خيلي از ما قدرش را نمي دانيم آبي است که برنج در آن جوشيده است و آن را آبکش کرده، دور مي ريزيم. بايد بدانيد که اين آب برخلاف تصور ما خوش طعم بوده و حتي براي رفع مشکلات گوارشي مفيد است.
آب برنج سرشار از ويتامين ها و مواد معدني
آبي که برنج در آن جوشيده و پخته است را دور نريزيد. همين آب حاوي ويتامين ها و مواد معدني فوق العاده اي است و استفاده از آن يکي از روش هاي درماني ساده و کم هزينه براي مقابله با برخي از مشکلات روزمره است. فقط کافي است اين آب را در ظرف شيشه اي ريخته و مقداري دارچين به آن اضافه کنيد. در اين صورت يک نوشيدني خوش طعم خواهيد داشت. تنها ايرادي که به آب برنج وارد مي شود عاري بودن آن از کلسيم است. بدون شک مي توانيد کلسيم را در سبزيجات و ميوه هاي خشک و لبنيات پيدا کنيد.
آب برنج يک سد طبيعي در برابر پيري زودهنگام
بايد بگوييم که آب برنج حاوي ميزان زيادي «اينوزيتول» است. اينوزيتول از خانواده ويتامين B است و خواص متعددي دارد. اين عنصر مغذي به رشد سلول ها کمک مي کند. در نتيجه پيري را از وجودتان دور مي سازد. علاوه بر اين اينوزيتول باعث افزايش جريان خون در رگ ها مي شود. توجه داشته باشيد که با مصرف آب برنج پوست صورتتان باطراوت تر و محکم تر شده و خاصيت ارتجاعي آن بيشتر مي شود.
آب برنج منبع خوب انرژي
آب برنج بسيار انرژي زا است. اين نوشيدني براي بازيافتن انرژي در مواقعي که مريض شده ايد و يا اشتهاي خود را از دست داده ايد بسيار موثر است. براي اين منظور لازم است که روزانه دو ليوان از اين نوشيدني را بنوشيد تا مواد مغذي زيادي دريافت کنيد و کم کم جان بگيريد. مصرف اين نوشيدني بخصوص براي سالمندان و کودکان توصيه مي شود. توجه داشته باشيد که پزشکان آب برنج را براي خانم هاي شيرده نيز توصيه مي کنند چون باعث تحريک ترشح شير مادر مي شود.
آب برنج دوست دستگاه گوارش
آب برنج به هضم غذا کمک مي کند. به اين ترتيب که به عملکرد خوب روده ها کمک کرده، از فلور آن محافظت و از نفخ جلوگيري مي کند. اين نوشيدني همچنين براي مقابله با اسهال و تامين دوباره آب بدن موثر است. نتايج پژوهشي که در سال 1995 در مجله علمي The Lancet به چاپ رسيده است نشان مي دهد که برنج و بويژه آب برنج براي درمان اسهال موثر است. براي اين کار لازم است که 30 گرم برنج را به مدت حدود 30 دقيقه در آب بجوشانيد. سپس آن را آبکش کرده و ميل کنيد. در صورت برطرف نشدن مشکل حتما به پزشک مراجعه کنيد.
آب برنج دوست پوست شما
آب برنج حاوي «اسيد پاراآمينوبنزوئيک» است و اين عنصر مفيد در تمام محصولات آرايشي بهداشتي محافظتي نور خورشيد وجود دارد. اين اسيد آنتي اکسيداني قوي است که خواص ضدالتهابي دارد و پوست را از التهاب دور مي سازد. توصيه مي کنيم علاوه بر نوشيدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روي پوستتان نيز استفاده کنيد.

آب برنج به هضم غذا کمک مي کند
خواص ديگر آب برنج
*
تنظيم کننده دماي بدن
*
تاثير آن در مقابله با سرطان
*
درمان و پيشگيري از يبوست
*
پيشگيري از ورم معده
*
براي داشتن موهاي سالم و درخشان
*
تقويت کننده بدن
*
براي تنگ کردن منافذ باز پوست
طرز تهيه آب برنج مفيد
به احتمال زياد شما برنج را از قبل با نمک زياد خيس مي‌کنيد. در نتيجه امکان دارد آب ناشي از جوشيدن اين برنج شور باشد. در اين صورت بهتر است دست به کار شده و خودتان آب برنج مخصوص تهيه کنيد. 30 گرم برنج را در به مدت نيم ساعت در يک ليتر آب بجوشانيد. در ظرف را بگذاريد تا آب آن بخار نشود. برنج را آبکش کنيد و آب آن را نگه داريد. مي‌توانيد کمي عسل و دارچين به اين آب اضافه کرده و ميل کنيد.
در نهايت اينکه آب برنج براي تمام اعضاي خانواده مفيد است. شما مي‌توانيد اين نوشيدني را بعد از ظهر ميل کنيد. يادتان باشد که آب برنج تمام مواد مغذي مورد نياز بدن مانند کلسيم را دارا نمي‌باشد. به اين منظور مي‌توانيد از نوشيدني بادام يا جودوسر استفاده کنيد که مواد مغذي بيشتري دارند. در نتيجه نمي‌توان آب برنج را يک نوشيدني معجزه آسا دانست.
اين نوشيدني به عنوان مکمل برنامه غذايي سالم مفيد خواهد بود نه به عنوان اساس يک رژيم غذايي. نمي‌توانيد براي رفع تمام نيازهاي بدن خود يا کودکان از اين نوشيدني استفاده کنيد به خاطر اينکه تمام عناصر مغذي مورد نياز بدن را ندارد. از اين آب براي کسب انرژي بعد از بيماري، هضم راحت غذا و بهبود وضعيت پوست استفاده کنيد و در کنار آن حتما ميوه هاي خشک، سبزيجات، آب ميوه هاي تازه، فيبرهاي غذايي و پروتئين ها را در برنامه غذايي تان داشته باشيد. اين نوشيدني به خصوص براي خانم ها و افزايش طراوت و زيبايي پوست بسيار مفيد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 17مرداد97، کدخبر: 20180808011500747، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
اطلاعات مفیدی بود اب برنج تابحال دورمیریختیم واطلاعات نداشتیم.م.ق۷۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین