پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۴۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
برخی‌ها معتقدند که تحریم‌ها نهایتاً منجر به شرایط باخت-باخت برای دو کشور خواهد شد. این تحریم‌های آمریکا برای کوبا، کره شمالی و روسیه کار نکرد و برای ایران هم کار نخواهد کرد.

شعار سال: نخستین دوره از تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران روز سه‌شنبه با فرمان اجرایی دونالد ترامپ آغاز شد. این بخش از تحریم‌ها شامل مواردی چون خریدوفروش اسکناس دلار، فلزات گران‌بها و صنایع خودرو می‌شود.

برخی‌ها معتقدند که تحریم‌ها نهایتاً منجر به شرایط باخت-باخت برای دو کشور خواهد شد. این تحریم‌های آمریکا برای کوبا، کره شمالی و روسیه کار نکرد و برای ایران هم کار نخواهد کرد.

روزنامه نیویورک‌تایمز در تحلیلی ادعا کرد که تحریم‌ها تنها باعث اعتراضات مردم شد تا به دنبال آزادی، برابری و عدالت باشند. تحریم‌ها همچنین شرکت‌های آمریکایی و اروپایی را مجازات خواهند کرد.

در همین حال روزنامه گاردین هم مدعی شد: «توافق هسته‌ای ایران به‌هیچ‌عنوان کامل نبود؛ اما عزم دولت ترامپ برای از بین بردن این معاهده، عواقب وحشتناکی خواهد داشت. تحریم‌ها راه‌حل مناسبی برای حمایت از مردم ایران نیست. ارزش ریال از ماه آوریل سقوط کرده و قیمت‌ کالاهای اساسی مانند دارو افزایش یافته است. امسال ایران شاهد تظاهرات بی‌شماری بود. اعتراضات برای افزایش قیمت‌ها، کمبود آب، حجاب اجباری، فقدان آزادی سیاسی و اجتماعی بود

روزنامه ایندیپندنت هم اظهار داشت که حسن روحانی باید پیش از بالا گرفتن تنش‌ها، شاخه زیتون را به دونالد ترامپ نشان دهد. دونالد ترامپ شرکت‌‌ها و کمپانی‌های سراسر دنیا را تهدید کرد که اگر با ایران وارد معامله شوند، دیگر با آمریکا معامله نخواهند کرد. انتخاب این کمپانی‌ها واضح است. به‌احتمال زیاد کمپانی‌هایی مانند تویوتا و هیوندا آمریکا را نادیده نمی‌گیرند.

مقامات اروپایی از ایران در برابر تحریم‌های ایران حمایت کردند و اعلام کردند که مقررات انسداد را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا اجرا خواهند کرد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که ما تلاش می‌کنیم ایران را در برجام نگه داریم و منافع اقتصادی این توافق برای مردم ایران حفظ شود. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه تجارت با ایران باید کماکان امکان‌پذیر باشد، گفته است: از شرکت‌های اروپایی که به‌طور قانونی با ایران تجارت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

باوجود اظهارات وزیر امور خارجه آلمان، شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد که در پی بازگشت دوباره تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، فعالیت‌های تجاری خود را در ایران متوقف می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 18 مرداد 97، کدمطلب: 224959، www.etemaadonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
بله که کار میکند! خود امریکا هم بگه نه من یکی میگم اره! میدونین چرا؟ چون خودمون جنبه نداریم! امروز رفتم گردو بخرم زده کیلویی 100 هزار تومن! میپرسی چرا میگه تحریم:))))))
ما نفرین شدیم حس میکنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
دل این دوستمون رنج دیده هستا:)) داداش بی پولی به هممون داره فشار میاره این همه زور نزن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین