پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
نظری، عضو شورای شهر تهران: با توجه به اسناد موجود به‌زودی خانه فروغ ثبت ملی می‌شود.
شعارسال:عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران آخرین وضع پرونده ثبت اضطراری خانه فروغ فرخزاد را تشریح کرد.

حجت نظری گفت: دوشنبه‌ای که گذشت از خانه پدری فروغ فرخزاد بازدید کردیم. یکی از موضوعاتی که درباره خانه فروغ وجود دارد، موضوع ثبت خانه است که با مدیر ثبت میراث فرهنگی نیز جلسه‌ای برگزار کردیم و قول داده شد تا کارهای ثبت این خانه با توجه به اسنادی که در اختیار دارند، در اولین فرصت انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم پرونده ثبت خانه فروغ فرخزاد در آخرین جلسه کمیته ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی بررسی شود و با توجه به اسناد و مدارک موجود، این خانه به ثبت برسد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از این منزل داشتیم به این نتیجه رسیدیم که خانه فروغ نسبت به گذشته تغییر کرده و اگر قرار باشد این خانه ثبت و نگهداری شود، باید تغییراتی در نقشه ساختمان ایجاد شود که این موضوع بخشی از هزینه‌ها را در بر می‌گیرد. علاوه بر این با توجه به اینکه ساختمان مالک خصوصی دارد، باید تملک نیز انجام شود چرا که بالاخره مالک نیز انتظاراتی دارد که به حق است و نباید متضرر شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای تملک خانه فروغ دو پیشنهاد تملک و تهاتر بنا را پیش روی خود دارد. در واقع یا این بنا را باید خریداری کند یا اینکه از املاک موجود در منطقه 11 یا خارج از منطقه با هماهنگی سازمان املاک شهرداری، تهاتر انجام شود تا مالک نیز بتواند از حق خود استفاده کند.

نظری تصریح کرد: در بازدیدی که از خانه فروغ داشتیم، عروس خانواده فرخزاد نیز به همراه ما حضور داشت و توضیحاتی درباره نقشه این خانه به ما ارائه داد که به عنوان تاریخ شفاهی، می‌تواند به شهرداری برای تعمیر خانه به شکل سابق کمک کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار18مرداد97، کدخبر: 843834، www.pana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
معلوم نیست باز توی این شهرداری چه اتفاقاتی میفته که این ها روش نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین