پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
براساس مصوبه شورای شهر تهران در بودجه 97 و 98 شهرداری پایتخت، اعتباری برای خریداری خانه پدری توسط مدیریت شهری در نظر گرفته شده. طبق این مصوبه خانه تختی به خانه موزه تغییر کاربری می‌‌دهد و همچنین زورخانه گردان و محل ورزش جهان پهلوان تختی که در دوره‌ها گذشته تخریب شده بود، باسازی می‌شود.

شعار سال:براساس مصوبه شورای شهر تهران در بودجه 97 و 98 شهرداری پایتخت، اعتباری برای خریداری خانه پدری توسط مدیریت شهری در نظر گرفته شده. طبق این مصوبه خانه تختی به خانه موزه تغییر کاربری می‌‌دهد و همچنین زورخانه گردان و محل ورزش جهان پهلوان تختی که در دوره‌ها گذشته تخریب شده بود، باسازی می‌شود.
محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران با اشاره به این‌که اخیرا جمعی از مدال‌آوران کشتی ایران نامه‌ای خطاب به فرماندار تهران نوشته و نسبت به تغییر نام خیابان جهان پهلوان غلامرضا تختی اعتراض کردند، گفت: به نظر می‌رسد سو برداشتی برای علاقمندان و دلسوزان حوزه کشتی و ورزش کشور پیش آمده که توضیح برخی موارد برای رفع این سوبرداشت، لازم است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: خیابان تختی براساس نقشه سازمان جغرافیایی و کارتوگرافی ملی ایران به سال 1347 و 1355، به نام خیابان ژاله بوده و براساس نقشه‌های بعد از انقلاب(سال 1364)، این خیابان به نام تختی تغییر نام داد.

حق‌شناس ضمن بیان این‌که انتصاب خیابان تختی به اسم آن نام‌آور، شاید به دلیل قرارگرفتن ویلا ییلاقی جهان پهلون تختی باشد که توسط محمدرضا پهلوی به وی اعطا شد، اظهار کرد: جهان پهلوان تختی از این ویلا استفاده نکرد و آن را به خواهرش واگذار کرده که همان ویلا هم حدود 20سال پیش تخریب شده. جا آن ویلا هم امروز یک برج احداث شده است.

خانه پدری تختی به خانه موزه تغییر کاربری ‌می‌دهد

به گفته این مدیر شهری، خانه پدری تختی در منطقه 12، محله خانی آباد قدیم قرار دارد که از سال‌ها پیش خیابان مجاور خانه او به نام جهان‌پهلوان تختی نامگذاری و به همین دلیل نیز آن محله به تختی مشهور شده. تابلو خیابان نیز به نام کامل جهان پهلوان غلامرضا تختی نصب شده است.

حق‌شناس همچنین از خریداری خانه تختی براساس مصوبه شورای شهر تهران خبر داد و گفت: طبق مصوبه این شورا در بودجه 97 و 98 شهرداری تهران، خانه پدری تختی توسط مدیریت شهری خریداری و خانه موزه تختی در این محل راه‌اندازی می‌شود. همچنین زورخانه گردان که در ابتدا تقاطع خیابان تختی و مولوی قرار داشت و محل ورزش جهان پهلوان تختی بود، در دوره‌های گذشته تخریب شده که براساس مصوبه شورا، بازسازی و یادمان تختی نیز در ابتدا خیابان نصب شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از خیابان تختی 15 معبر به همین نام در شهر تهران وجود دارد که براساس سیاست شورای این شهر، اسامی اشخاص در جا اصلی خود حفظ می‌شوند و اسامی تکراری به دلیل تکراری بودن و به‌ اشتباه‌ انداختن شهروندان در آدرس‌های شهری، به اسامی دیگر تغییر نام یابند.

حق‌شناس همچنین یادآورشد: قطعا نام تختی برای همه مردم ایران زمین مهم و حائز اهمیت است و این موضوع بر شورای شهر نیز پوشیده نیست. این شورا در تلاش است نام تختی را در زادگاه اصلی او در منطقه 12 به عنوان یکی از مناطق تاریخی پایتخت حفظ نماید و قطعا تغییر نام خیابان‌های دیگر که به اشتباه در ادوار گذشته به نام‌های یکسان از این نام‌آور و دیگر بزرگان نامگذاری شده است، دلیلی بر بی‌اهمیت انگاشتن تختی و سایر بزرگان توسط شورای شهر نیست. این شورا و به ویژه کمیسیون نامگذاری همیشه در تلاش برای حفظ یاد و خاطره نام‌آوران ایران زمین بوده و خواهد بود.

در آذر ماه و در جلسه کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران پیشنهاد شده بود که خیابان تختی در خیابان فردوس در محدوده باغ فردوس واقع در منطقه ۱ به نام «استاد شهناز» نامگذاری شود. در پی این تصمیم تعدادی از عنوان‌داران سابق و حال حاضر کشتی ایران با ارسال نامه‌ای به فرماندار تهران نسبت به مصوبه شورای این شهر واکنش نشان دادند. آ‌ن‌ها در نامه خود به فرماندار تهران درخواست کردند از شان و جایگاه غلامرضا تختی حمایت کرده و مخالفت خود را با مصوبه شورای شهر مبنی بر حذف نام «جهان پهلوان غلامرضا تختی» از خیابان فرعی منطقه یک شهر تهران و جایگزینی نام زنده یاد «جلیل شهناز» استاد موسیقی کشور اعلام کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:1دی1398،کد خبر:24672،eskannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
خیلی خوبه. امیدوارم با ساخت این موزه اسم پهلوان تختی فراموش نشه.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
باز هم باید خدا رو شکر کرد بنای تخریب و فروشش این رو حداقل ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین