پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۵۶۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
تعدادی از قهرمانان کشتی از فرمانداری تهران درخواست کردند که پیگیر تصمیم شورای شهر تهران مبنی بر تغییر نام خیابان تختی شود و از این اقدام جلوگیری کند.

شعار سال: پس از اینکه شورای شهر تهران تصویب کرد که نام خیابان تختی به استاد شهناز تغییر پیدا کند، تعداد زیادی از قهرمانان کشتی به این موضوع اعتراض کردند و در ادامه، عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار شهر تهران با ارسال نامه ای به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، با تغییر نام خیابان جهان پهلوان تختی مخالفت کرد.

اما پس از این اتفاقات، شورای شهر تهران همچنان تصمیم بر این گرفت که این تغییر نام انجام شود و حالا تعداد زیادی از قهرمانان عنوان دار کشتی از فرماندار تهران درخواست کرده اند که مجددا پیگیر این موضوع شود و از تغییر نام خیابان تختی جلوگیری کند.

متن نامه کشتی گیران به فرماندار تهران به شرح زیر است:


جناب آقای عیسی فرهادی
فرماندار محترم تهران
با سلام
احتراما، همانطور که مستحضر هستید، علیرغم اعتراضیهء آن فرمانداری محترم به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص برداشتنِ نام” جهان پهلوان تختی”، از خیابانی در منطقهء یک شهر تهران، آن هم پس از چند دهه نامگذاری این خیابان به نام این پهلوان بزرگ، مجدداً تعدادی از اعضا محترم شورای اسلامی شهر تهران، در جلسهء مورخ بیست و چهارم دیماه سال ۹۸، با تصویب مصوبه قبلی، بر تغییر نام آن خیابان پافشاری نموده اند. لذا، ضمن اینکه اصرارِ این اعضا، برای اینجانبان و مردم عزیزمان، غیرقابل پذیرش و شائبه انگیز است، سپاسگزار خواهد بود در بررسی مجدد کمیته مربوطه در آن فرمانداری محترم، مواردِ ذیل مورد توجه قرار گیرد؛
۱)جهان پهلوان تختی فقط یک استاد و قهرمان المپیک وشخصیت حرفه ای در ورزش کشتی نبوده است. بلکه بعنوان یک پهلوانِ برجسته در تاریخ معاصر، تکیه گاه اخلاقی و اجتماعی اقشار مختلف مردم و مورد تاسی بسیاری از اساتید ارزنده و متبحر ما ، در زمینه های مختلف می باشد.

۲)تعداد قابل توجهی از معابر و خیابانهای سطح شهرها در کشور، به نام شخصیتهای سیاسی و اجتماعی مطرح و مورد توجه در جامعه بوده و هست، که سالهاست مردم عزیزمان آن معابر را به نام این عزیزان می شناسند. به یکباره، بی دلیل و توجیه لازم، برداشتنِ چنین خیزی برای تغییر نام خیابان پهلوان تختی، بی معنی و به شدت شبهه انگیز است. این موضوع وقتی در کنار برخی اقدامات منفی دیگر، از جمله؛ بی توجهیِ دستگاههای مسئول در هفدهم دیماه، به برگزاری مراسمِ پنجاه و دومین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی قرار می‌گیرد، شائبه ای مضاعف و هماهنگ شده در جهت تخریب آن پهلوان بزرگ را به ذهن متبادر می‌سازد.

۳)احترام به پهلوان تختیِ بزرگ، خواستِ عموم مردم تهران و ایران است. از اینرو ضرورت دارد در هر شرایطی حرمت شخصیتهای ملی و مورد احترام مردم حفظ شود.
از اینرو از آن فرمانداری محترم تقاضا دارد بعنوان مدعی العموم، نسبت به توجه به اعتراض مجدد قهرمانان ملی کشور و مردمِ پهلوان دوست این سرزمین ، به تصویب دوباره مصوبه فوق الذکر، اقدامات شایسته را مبذول فرمایید.

با احترام مجدد

اسامی امضا کنندگان به ترتیب حروف الفبا؛
حبیب اخلاقی عنواندار جهان/ مسعود اسماعیل پور عنواندارجهان/بهنام احسانپور عنواندار جهان/ یونس امامی عنواندار جهان/اصغر بذری عنواندار جهان/امیر توکلیان عنواندار جهان/ مصطفی حسین خانی عنواندارجهان/حسن رحیمی عنواندار المپیک و قهرمان جهان/علیرضا رضایی عنواندارالمپیک و جهان/ محمد طلایی قهرمان جهان/عباس طحان قهرمان تیم ملی/ مهدی علیاری عنواندار جهان/ علیرضا کریمی عنواندار جهان/کمیل قاسمی قهرمان المپیک و قهرمان جهان/احسان لشگری عنواندار المپیک و جهان/میثم نصیری قهرمان آسیا/پرویز هادی عنواندار جهان.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1398، کدخبر: 98110201233، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
اخه برای چی باید تغییر بدن نامه به این زیبایی به این پرمعنایی تختی یک اسطوره است برای تمام ایرانیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین