پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
طرفداران جنبش «بهار دموکراسی» روز جمعه به اعتراضات خود علیه نظام سرمایه‌داری آمریکا مقابل کنگره ادامه دادند و چندین نفر از آنها دستگیر شدند.
شعار سال:تظاهرات طرفداران جنبش «بهار دموکراسی» علیه نظام سرمایه‌داری و دموکراسی پوشالی آمریکا روز جمعه (دیروز) مقابل کنگره آمریکا ادامه داشت و برخی از معترضان از جمله »روساریو داوسون» بازیگر آمریکایی در این اعتراضات دستگیر شدند.

این تظاهرات یک هفته‌ای در قلب دولت آمریکا برگزار شده است و بیش از 800 نفر به دلیل تحصن در پله‌های کنگره در حین پنج روز اعتراضات جنبش بهار دموکراسی دستگیر شدند.

جنبش بهار دموکراسی تأکید دارد که انتخابات آمریکا تحت سلطه منافع خاص است و فعالان آمریکایی در تلاش هستند به کنگره فشار آورند تا لوایحی را که رأی‌ دادن را برای مردم عادی آمریکا سخت‌تر می‌کند، لغو کنند و تصمیمات دیوان عالی که به اعتقاد آنها نقش پول‌های هنگفت در سیاست را تقویت می‌کند را ساقط کنند.

فعالیت‌های جنبش بهار دموکراسی شامل راهپیمایی 140 مایلی از فیلادلفیا به واشنگتن می‌شود و شامل افرادی از 33 ایالت آمریکا می‌شوند.

روز جمعه، 12 نفر از معترضان با دستبند خود را به یک داربست درون ساختمان مدور کنگره متصل کردند و پلیس آنها را دستگیر کرد.

آنها به صورت متحد می‌گفتند که خواستار یک دموکراسی عاری از نفوذ فساد پولهای هنگفت و سرکوب رأی‌دهندگان هستند.

این معترضان می‌گفتند: «ما خواستار دموکراسی هستیم که رأی‌ همه حساب شود و صدای همه شنیده شود».

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، بسیاری از معترضان در کلیساها خوابیده‌اند و مجوز نصب چادر مقابل « Union Station» را گرفتند.

این تجمع پس از تظاهراتی 10 روزه و طی مسافت 140 مایلی انجام شد و قرار است تا 30 فروردین ادامه یابد.

معترضان همچنین با تاکید بر این که حقوق شهروندان مسلمان، اقلیت‌های قومی، زنان و گروه‌های کم درآمد در آمریکا تضییع می‌شود از نمایندگان و دولت‌مردان آمریکایی خواستند به جای سر دادن شعارهای زیبا و لشکرکشی به کشورهای دیگر برای تحقق عدالت در ایالات متحده بکوشند.

با اندکی تلخیص و اضافات ، برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395کدمطلب : - ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین