پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
رئیس شورای شهر تهران گفت: فقر ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است و می توان با تولید ثروت از بهمن آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد.

شعارسال: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست مدیریت شهری و چالش آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه مهمترین عنصر جامعه، خانواده است که با وجود آنکه کوچکترین بخش جامعه است موثرترین نهاد است که می تواند از آسیب های اجتماعی به بهترین شکل مقابله کند. در حال حاضر که تشکیل خانواده و ازدواج دچار بحران است، می بینیم که آسیب های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بحث فقر یکی از موضوعات مهم تولید آسیب اجتماعی است که در شکل گیری آن مدیریت شهری نقشی ندارد و نمی تواند در سیاستهایی که تولید فقر میکنند اعمال نظر کند.

هاشمی با بیان اینکه ما هم دچار فقر درآمدی و هم دچار فقر انسانی هستیم، تصریح کرد: فقر انسانی شامل آموزشی، بهداشتی، حمل و نقل مناسب و غیره است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از اتفاقات اخیر تولید فقر جدیدی در کشور شکل گرفته، خاطرنشان کرد: بخشی از مردم ما زیر خط فقر قرار دارند و می توانیم بگوییم یک دهک جامعه زیر خط فقر هستند.

وی با بیان اینکه باید برای مبارزه با فقر، ثروت تولید کنیم، گفت: مهمترین عاملی که می تواند فقر را کاهش دهد، ایجاد اشتغال است.

هاشمی یکی از بسترهای ایجاد شغل در تهران را بازار گردشگری دانست و اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته ۳۰ درصد از درآمدها از محل گردشگری است. به طور مثال در کشوری مانند فرانسه ۸۰ تا ۹۰ میلیون توریست رفت و آمد می کنند. در آمریکای لاتین و آسیای دور مانند چین نیز از محل گردشگری، شغل های ارزان ایجاد می شود اما با وجود اینکه ما در کشور بستری برای استفاده از ظرفیت های گردشگری داریم این اتفاق نمی افتد و سرمایه گذاری های اقتصادی ای که در این زمینه انجام شده، مجدداً بسته شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سیاست های جدید در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان برای ایجاد شغل برای جوانان است، تصریح کرد: باید با ایجاد امنیت سرمایه گذاری کمک کنیم، شغل ایجاد شود. اگر امنیت را از بین ببریم، سرمایه گذاری از بین می رود.

وی افزود: یک صحبت افراطی یا یک تصمیم غیراصولی می تواند بسیاری از سرمایه گذاریها را دچار خسران کند.

هاشمی از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران خواست گزارشی در خصوص میزان فعالیتهایی که تاکنون در حوزه آسیبهای اجتماعی انجام داده است را در قالب گزارشی به شورا ارائه کند تا مشخص شود تاکنون چه میزان برای کاهش آسیبهای اجتماعی هزینه شده و به چه نتایجی رسیده اند.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: مشخص است که سیاست های گذشته موثر نبوده زیرا ما کاهش آسیبهای اجتماعی را مشاهده نمی کنیم. اما از سویی باید عوامل تولید آسیب اجتماعی را در نظر بگیریم. در این مدت منابع تولید فقر بالا بوده است.

هاشمی تصریح کرد: تجربه نشان داده دولت و شهرداری ها نمی توانند در کاهش آسیب های اجتماعی به اندازه سازمان های مردم نهاد موثر باشند. اما باید مواظب باشیم زیرا بعضی از این انجمن های مردم نهاد با اندیشه پول شویی شکل می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق های قرض الحسنه با انگیزه حل مشکل مردم فقیر و نیازمند شکل گرفت اما می بینیم برخی از آنها به محلی برای دادن ربا تبدیل شد و ایجاد مشکل اجتماعی کرد.

هاشمی با بیان اینکه برای مبارزه با بهمن آسیب های اجتماعی باید با سیاست های مولد فقر مبارزه کنیم، گفت: به طور مثال فرودگاه امام ما می تواند به دلیل شرایط مناسبی که دارد به یکی از مراکز ترانزیت و سفر تبدیل شود اما به دلیل اینکه تردد مسافران خانم خارجی و مسئله حجاب آنها یکی از چالش های مسافران خارجی است می دانیم، تاکنون این اتفاق نیفتاده است. ما باید در مواردی از سیاست های افراطی عبور کرده و سیاست های عقلانی را جایگزین کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاران را جذب کشور کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 ، کدخبر: 4374137،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
ا.ف75
انقدر این مردم فساد دیدن که دلشون میخواد فرصتی پیدا بشه تا در این سفره سهمی داشته باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
ای کاش می دونستن شیکم گشنه فرهنگ حالیش نمیشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین