پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
باوجود اینکه چندسالی از تدوین لایحه جامع سازمان‌های مردم نهاد توسط دولت می‌گذرد، اما هنوز این لایحه به مجلس شورای اسلامی نرفته است به همین دلیل نمایندگان مجلس پیشقدم شده و در حال تدوین این طرح هستند.
شعار سال: چندی پیش سجاد سالک، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از انتظار برای ارسال لایحه جامع سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: دولت لایحه‌ای به این منظور تدوین کرده است و در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت درحال بررسی است اما هنوز به مجلس ارائه نشده بنابراین از آنجایی که فعالان سازمان‌های مردم نهاد معتقدند تصویب این قانون می‌تواند شرایط حمایتی از آنان را به وضوح روشن کند و همچنین چارچوب فعالیت، وظایف و اختیارات آنها را نیز دقیق و روشن مشخص کند، ضروری‌ست این لایحه هرچه سریع‌تر توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال و مورد تصویب قرار گیرد.
 
از آنجایی که چندسال است این لایحه در دولت مانده و اقدامی برای ارسال آن صورت نگرفته است، نمایندگان مجلس خودشان پیشقدم شده و درحال تدوین طرح جامع سازمان‌های مردم نهاد هستند.
 
زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص تشکیل فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود اظهار داشتند که برخی مسئولان باید به این فکر کنند که چگونه ظرفیت تخصصی ملت را ساماندهی و به کار گیرند، الان این ظرفیت‌های تخصصی در قالب سازمان‌های مردم نهاد و یا سمن‌ها در حال فعالیت هستند و در کشور نقش بسزایی دارند.
 
او افزود: به جهت ساماندهی فعالیت آنها با امضای 56 نفر از نمایندگان و استقبال آنها فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد تشکیل و اولین جلسات رسمی آن در مجلس یازدهم برگزار شد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چون دولت هنوز لایحه جامع سازمان‌های مردم نهاد را به مجلس ارسال نکرده است، قصد داریم در این فراکسیون، طرح سازمان‌های مردم نهاد را تهیه کرده و برای تصویب به صحن علنی ارسال کنیم.
 
الهیان در پایان گفت: از آنجایی که اولین جلسات رسمی این فراکسیون تشکیل شده است، هنوز جزئیات این طرح مشخص نیست اما انشالله به زودی آماده می‌شود تا پشتوانه‌ای برای فعالیت سمن‌ها در کشور باشد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  برنا  ، تاریخ انتشار: 22 شهریور  1398، کدخبر : 1056820 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین