پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۸۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
حجت محمدی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی خرم‌دره با بیان اینکه این شهرستان در بحث شهرک صنعتی دارای نواقصاتی بود که موجب بروز مشکل برای سرمایه‌گذاران و واحدهای مستقر می‌شد، اظهار کرد: با اعتباری که امسال برای شهرک صنعتی شهرستان در نظر گرفته شده است امیدواریم شاهد رفع این نواقصات و استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این شهرک باشیم .
شعار سال: فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: مهاجرپذیر بودن یک شهر سبب افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود.
حجت محمدی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی خرم‌دره با بیان اینکه این شهرستان در بحث شهرک صنعتی دارای نواقصاتی بود که موجب بروز مشکل برای سرمایه‌گذاران و واحدهای مستقر می‌شد، اظهار کرد: با اعتباری که امسال برای شهرک صنعتی شهرستان در نظر گرفته شده است امیدواریم شاهد رفع این نواقصات و استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این شهرک باشیم .

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که در سطح شهرستان در حال اجرا است نباید به حال خود رها شوند، اظهار کرد: مدیران باید به صورت مستمر از این پروژه‌ها بازدید کنند تا بیت‌المال از بین نرود، زیرا مردم به هیچ وجه اتلاف بیت‌المال را قبول نمی‌کنند .

این مسئول با اشاره به بازسازی کتابخانه مدرس، اظهار کرد: این کتابخانه که قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان است در هسته اصلی شهر قرار دارد و برای بازسازی آن امسال یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است .

فرماندار شهرستان خرم‌دره یادآور شد: پروژه احداث کتابخانه مدرس شهرستان 9 معارض داشت که با پیگیری‌های فراوان و کمک خیرین این مشکل مرتفع شد .

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره جزو شهرستان‌های سبز استان در حوزه راه‌های روستایی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در ورودی برخی روستاهای شهرستان مانند انجلین مشکل وجود داشت که با اصلاح‌های هندسی صورت گرفته توسط مسئولین مرتبط این مشکلات نیز مرتفع شد .

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه خرم‌دره جزو سه شهرستان صدرنشین استان در زمینه مهاجرپذیری است، ادامه داد: مهاجرپذیر بودن یک شهر که اغلب موجب افزایش جمعیت شهری می‌شود پیامدهایی را به دنبال دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افزایش نیازهای شهری و حاشیه‌نشینی اشاره کرد .

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان در مناطق شهری ساکن هستند، بیان کرد: جمعیت شهری بالا شهرداری توانمند را می‌طلبد، لذا ضروری است نسبت به تقویت و کمک به شهرداری اهتمام ویژه در شهرستان وجود داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه طی 20 سال گذشته جمعیت شهر خرم‌دره 20 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: این امر موجب افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه‌نشینی شده است .

این مسئول با بیان اینکه امسال اعتبارات بر حسب اولویت‌ها تقسیم می‌شود، بیان کرد: طی سالجاری یک میلیارد تومان اعتبار به حوزه بهداشت و درمان شهرستان اختصاص یافت .

محمدی با اشاره به اینکه طی سال 96 و 97 بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار به تصفیه خانه آب سد کینه‌ورس اختصاص یافت، افزود: در حال حاضر این پروژه بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

در ادامه این جلسه نیز شهردار خرم‌دره با اشاره به پروژه احیای جاده ابریشم، اظهارکرد: آثار تاریخی حساسیت ویژه‌ای دارند و در بازسازی آنها در حد توان باید سعی شود اصالت بنا حفظ شود تا اثر از انتفاع خارج نشود .

امیر هوشنگ نوری‌آرا با تاکید بر اینکه شهردار نهاد عمومی غیر انتفاعی است 370 وظیفه مصوب در سطح شهر دارد، اظهار کرد: خدمات شهرداری مربوط به مقطع یا زمان حاصی نیست بلکه یک فرد از زمان تولد تا زمان مرگ از خدمات شهرداری بهره‌مند می‌شود .

وی با اشاره به اینکه در شهر خرم‌دره توزیع مکانی در ارائه خدمات عمومی به شهروندان مطلوبیت لازم را ندارد، تصریح کرد: در کنار محورهای اصلی شهر باید به حاشیه‌نشینی نیز توجه شود .

این مسئول با تاکید بر ضرورت ارتقای سیما و منظر شهری، تصریح کرد: سیما و منظر شهری با روح و روان مردم ازتباط دارد لذا باید محیطی جذاب و شاد برای شهروندان تامین شود تا مردم بتوانند از امکانات به نحو مطلوب برخوردار شوند .

شهردار خرم‌دره با تاکید بر ضرورت تقویت وجه شب شهر، عنوان کرد: این امر موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است .

نوری‌آرا، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را از اولویت‌های شهرداری برشمرد و افزود: متاسفانه خرم‌دره فاقد پارک و فضاهای عمومی در شان مردم است که باید در این حوزه نیز اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1397، کدخبر: 97052814696 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
خب الان تکلیف این استان ها چی میشه تو کشور؟ واقعا این مهاجر ها میتونن نظم استانی مث تبریز رو هم بهم بزنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
متاسفانه حاشیه نشینی همراه خود فساد و جرم را به ارمغان می اورد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
جذب سرمایه گذار الان مهمترین مسئله در این منطقه ست
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین