پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۹۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
گمرک ایران مجوز ترخیص نسیه کالاهای وارداتی را صادر کرده است.

شعار سال: واحدهای تولیدی برای جلوگیری از هر گونه ضرر و زیان و مشکلات در شبکه تولید خود باید از ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه، مواد اولیه خود را که در داخل کشور وجود ندارد، وارد کنند.

اما این موضوع از زمانی که نوسانات شدید نرخ ارز آغاز شد، با مشکل مواجه شد و نه تنها بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشور برای ترخیص به مشکل برخوردند، بلکه مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز در گمرک ماند و دپو شد.

هرچند که مشکلات متعددی می‌تواند سبب دپو شدن این کالاها یا مواد اولیه در گمرک شود، اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان نوسانات نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی بود.

در همین راستا، گمرک ایران مدعی شد که تمام تلاش خود را برای ترخیص به موقع و تسهیل در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی و موردنیاز کشور و همچنین مواد اولیه واحدهای تولیدی می‌کند.

بر همین اساس، گمرک ایران به تازگی اعلام کرده است که واحدهای تولیدی می‌توانند با ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی تا ۸۰ درصد از کالای خود را از گمرک ترخیص کرده و در آینده پرداخت کنند و به این ترتیب مجوز ترخیص نسیه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی صادر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 24 مرداد 97، کد مطلب: 97052412888:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین