پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
در این مطلب به شما اطلاعاتی درباره ۱۰ اتاق مخفی در مشهورترین اماکن دیدنی دنیا، دیدنی‌ترین نقاط جهان، ساخت اتاق مخفی، زیباترین مناطق توریستی دنیا، خاص‌ترین مکان‌های دنیا، مکان‌های دیدنی دنیا و توریستی‌ترین مکان‌های دنیا می‌دهیم.

شعارسال: در این مطلب به شما اطلاعاتی درباره ۱۰ اتاق مخفی در مشهورترین اماکن دیدنی دنیا، دیدنی‌ترین نقاط جهان، ساخت اتاق مخفی، زیباترین مناطق توریستی دنیا، خاص‌ترین مکان‌های دنیا، مکان‌های دیدنی دنیا و توریستی‌ترین مکان‌های دنیا می‌دهیم.

میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به مسافرت می‌روند تا با زیبایی و عظمت مواریث بشری در محبوب‌ترین مکان‌های دنیا آشنا شوند. بااین‌حال، در زیر ظاهر جاذبه‌های تاریخی لایه‌های پنهانی نیز وجود دارد، چیز‌هایی که بیشتر توریست‌ها هیچ‌وقت از وجود آن‌ها باخبر نمی‌شوند. مثلاً، بسیاری از مکان‌های تاریخی فضا‌های مخفی‌ای دارند که در نگاه اول دیده نمی‌شوند. ما در اینجا ده مکان مخفی را در مشهورترین اماکن گردشگری دنیا معرفی می‌کنیم. از بعضی از آن‌ها می‌توانید دیدار کنید، البته اگر پول کافی داشته باشید یا با آدم‌های مناسبی ارتباط داشته باشید. اما بعضی از آن‌ها هم کاملاً از دسترس عموم خارج هستند.

۱۰. کوه راشمور، در داکوتای جنوبی ایالات متحده

کوه راشمور را به‌راحتی می‌توان شاخص‌ترین مکان در ایالات متحده دانست، چرا که تصویر چهار تن از مشهورترین رئیس‌جمهور‌های آمریکا بر روی این کوه ثبت شده است: جورج واشنگتن، توماس جفرسون، تئودور روزولت، و آبراهام لینکلن. بااین‌حال، احتمالاً بسیاری از افراد نمی‌دانند که پشت این چهره‌ی تراشیده‌ی آبراهام لینکلن اتاقی مخقی وجود دارد به نام تالار اسناد. در این اتاق، که تقریباً هم‌سطح پیشانی لینکلن قرار دارد، بخش‌هایی از بعضی از مهم‌ترین مدارک و مستندات آمریکا گذاشته شده است. طراح این یادمان سیاسی مشهور، گوتزون بورگلوم، در اصل می‌خواست که این اتاق گنجینه‌ای از مدارک منتخب آمریکا باشد. درواقع، چشم‌اندازی که او در نظر داشت این بود که در آنجا پلکانی ۲۴۰ متری نصب شود و به تالاری بزرگ برسد. این تالار قرار بود اندازه‌ای برابر با ۲۴ متر در ۳۰ متر داشته باشد و درست در پشت چهره‌های تراشیده‌ی رؤسای جمهور باشد. درون این تالار مجسمه‌های نیم‌تنه‌ی بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخی آمریکا و همین‌طور فهرستی از کمک‌هایی که آمریکا به پیشرفت صنعت، علم و هنر بشری داشته قرار می‌گرفت. متاسفانه، این چشم‌انداز با مرگ بورگلوم در سال ۱۹۴۱ به مرحله‌ی عمل نرسید. بااین‌حال، در سال ۱۹۹۸، مسئولان این یادمان تصمیم گرفتند رویای بورگلوم را به واقعیت برسانند و اسنادی از تاریخ آمریکا را در تالار مخفی نگه‌داری کنند.

۹. برج ایفل، در پاریس فرانسه

برج ایفل یکی از مشهورترین اماکن دیدنی در جهان است. برای همین است که شهر پاریس سالیانه پذیرای میلیون‌ها توریست می‌شود. بااین‌حال، احتمالاً تعجب می‌کنید وقتی که بفهمید در این یادمان تاریخی آپارتمانی مخفی وجود دارد. آن کسانی که اقبال کافی برای بازدید از قسمت بالای این سازه را داشته باشند نه‌تنها غرق چشم‌انداز مسحورکننده‌ی برج می‌شوند، بلکه می‌توانند نگاهی به داخل آپارتمان و دفتر کار مخفی این برج نیز بیندازند، چون به‌تازگی به بازدیدکنندگان اجازه‌ی دیدار از آن‌جا را نیز می‌دهند. گوستاو ایفل، سازنده‌ی این برج، موقع ساخت آن در سال ۱۸۸۹، آپارتمانی خصوصی برای خودش داخل برج در نظر گرفت، و تا وقتی که زنده بود، فقط خودش به این اتاق مخفی دسترسی داشت. درواقع، بسیاری از پاریسی‌ها از او درخواست می‌کردند که تنها برای یک شب آنجا را به آن‌ها اجاره دهد، اما او همیشه از این کار سر باز می‌زد و همه‌ی فضای این آپارتمان را برای خودش و مهمانان هرازگاهی‌اش می‌خواست. اکنون، بازدیدکنندگان می‌توانند به این آپارتمان خصوصی، که به وضعیت اولیه‌ی خود برگشته است، قدم بگذارند. آن‌ها در آنجا با مانکن گوستاو، دخترش، و توماس ادیسون (که مرتب از لذت حضور در این آپارتمان بهره‌مند می‌شد) مواجه می‌شوند.

۸. والدورف آستوریا، نیویورک آمریکا

والدورف آستوریا یکی از لاکچری‌ترین هتل‌های نیویورک به‌حساب می‌آید. با اینکه در طی دهه‌های پس از ساخت این هتل، تعداد زیادی هتل مدرن دیگر در نیویورک ظاهر شدند، این هتل همچنان خوش‌آمدگوی همه‌ی رئیس‌جمهوران مستقر آمریکا بوده است، از هوور تا اوباما. بااین‌حال، شاید خیلی از مردم ندانند که در زیر این هتل ایستگاه قطاری مخفی وجود دارد. این سکوی متروکه برای کمک به رئیس‌جمهور فرانکلین روزولت ساخته شد تا او بتواند، بدون جلب توجه، از سوییت یاست‌جمهوری به هایدپارک، که خانه‌ی کودکی‌اش در آنجا بود، رفت‌وآمد کند. خط ۶۱ یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر حمل‌ونقل ریلی در دوران جنگ جهانی دوم بود. لکوموتیو خصوصی رئیس‌جمهور می‌توانست در ایستگاه بایستد، و رئیس‌جمهور با آسانسور مستقیماً وارد هتل می‌شد. همچنین این اعتقاد وجود دارد که روزولت برای این از قطار استفاده می‌کرده که می‌خواسته معلولیت خود را از دید عموم مخفی نگه دارد. از این سکو هنوز هم استفاده می‌شود، و در عرض چند دقیقه از فرودگاه جی. اف. کی. می‌توان به آنجا رسید. سرویس مخفی قسم خورده است که بعضی از خصوصیات این ایستگاه را مخفی نگه دارد. بااینکه این سکو هنوز مورد استفاده است، لکوموتیو مخصوص روزولت اکنون در زیر هتل رها شده است.

۷. مجسمه‌ آزادی، نیویورک آمریکا

هر ساله، میلیون‌ها نفر از مجسمه‌ی آزادی دیدار می‌کنند، و بسیاری از توریست‌ها نیز قدم به تاج مجسمه می‌گذارند تا از چشم‌انداز زیبای شهر نیویورک لذت ببرند. اما، شاید خیلی‌ها ندانند که می‌توان از درون سازه به قسمت‌های بالاتر نیز رفت. تا ۳۰ ژوئن ۱۹۱۶، گردشگران می‌توانستند وارد اتاقی که در مشعل مجسمه‌ی آزادی قرار دارد نیز بشوند. چشم‌انداز پانورامایی این اتاق نفس بازدیدکنندگان را در سینه حبس می‌کند. اما مردم از رفتن به آنجا منع شدند، چون ماموری آلمانی اسکله‌ای بین جرسی و جزیره‌ی بلک‌تام را منفجر کرد. متاسفانه، انفجار به ساختمان‌های نزدیک اسکه نیز آسیب رساند و صد‌ها نفر دچار آسیب‌های جدی و حتی مرگبار شدند. ترکش‌های انفجار وارد بازوی مجسمه‌ی آزادی نیز شد، و مسیر رسیدن به اتاق پانورامایی را ناامن کرد. بازو را تعمیر کردند، ولی کارکنان خدمات پارک ملی می‌توانند وارد مشعل شوند. برای رسیدن به مشعل، باید از نردبان ۱۲متری باریکی بالا بروند و در آنجا می‌توانند چراغ‌های شعله را تعمیر و نگهداری کنند.

۶. مجسمه‌ لئوناردو داوینچی، رم ایتالیا

وقتی مسافران می‌خواهند از فرودگاه فیومیسینو-لئوناردو داوینچی وارد شهر رم شوند، مجسمه‌ی لئوناردو داوینچی به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوید. ولی این سازه بیش از چیزی که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد جاذبه دارد. از این مجسمه‌ی ۱۸متری برنزی در سال ۱۹۶۰ پرده‌برداری شد، اما کسی از دریچه‌ی مخفی‌ای که در وسط سازه است تا سال ۲۰۰۶ که مجسمه بازسازی شد خبر نداشت. کارگران داخل مجسمه دو طومار پیدا کردند. یکی از این طومار‌ها از جزئیات تاریخ محوطه به زبان لاتین می‌گفت و دیگری نام مهمانان در جشن افتتاح را در بر داشت. نظری وجود دارد مبنی بر اینکه این دریچه و طومار‌های داخل آن ابتکار آسن پیکوف است، هنرمندی که در رقابت برای طراحی این مجسمه برنده شده بود.

۵. دیزنی‌لند، آناهایم کالیفرنیا در آمریکا

در دیزنی‌لند قطره‌ای مسکرات پیدا نمی‌شود، مگر اینکه کسی بتواند وارد کلوپ خصوصی ۳۳ شود. به‌راحتی می‌شود وارد این کلوپ شد. باید از دری بدون علامت در میدان نیواورلئان رد شد. این مکان در اصل برای این ساخته شده بود که والت دیزنی بتواند از مهمانان و همکارانش در آن پذیرایی کند. ولی پنج ماه پیش از اینکه افتتاح کلوپ ۳۳ رسماً افتتاح شود، والت دیزنی مرد. اکنون، تنها کسانی که عضو باشند می‌توانند وارد کلوپ شوند. در آن‌جا هم رستوران وجود دارد و هم سالن جاز، معروف به لوسالن نووُ. همچنین از آنجا می‌شود به سالن ۱۹۰۱ دیزنی‌لند دسترسی داشت. عضویت در این کلوپ ارزان نیست. طبق گزارش‌های رسیده، بسته به سطح عضویت، مبلغ اولیه‌ی عضویت بین ۲۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار است و سالانه باید بین ۱۲۵۰۰ دلار تا ۳۰۰۰۰ دلار دیگر نیز پرداخت. آن‌طور که شایعات می‌گویند، خروج از لیست انتظار سال‌ها طول می‌کشد.

۴. آبشار نیاگارا، نیویورک آمریکا

آبشار نیاگارا اسمی کلی است برای سه آبشار که در مرز بین ایالت نیویورک و استان اونتاریوی کانادا قرار دارند. در فاصله‌ای نزدیک به آبشار نیاگارا، پارک ایالتی دویلز هول قرار دارد. مردم به این پارک می‌روند تا زیبایی آبشار را از آنجا مشاهده کنند. غاری در پارک هست که سرخ‌پوستان قبلیه‌ی سنکا به آن «غار روح شیطانی» می‌گویند چون، طبق اعتقادات آن‌ها، روحی شیطانی داخل آن گیر افتاده است. آن‌ها معتقدند که تنها سلحشورانی که آماده‌ی نبرد هستند می‌توانند وارد غار شوند. قتل‌عام دویلز هول نام نبردی است که میان بومیان سنکا و سربازان بریتانیا در ۱۷۶۳ اتفاق افتاد. بعد از اینکه بومیان سنکا نبرد را بردند، به بریتانیایی‌ها درباره‌ی غار هشدار دادند تا مانعی برای ورود آن‌ها به سرزمین‌شان گذاشته باشند. این باور خرافی نیز وجود دارد که هرکس سنگی از غار بدزدد بداقبالی گریبان‌گیرش می‌شود.

۳. ساختمان امپایراستیت، نیویورک آمریکا

ساختمان امپایراستیت تقریباً صد سال است که از نقاط جذاب گردشگری به‌حساب می‌آید. از سال ۱۹۳۱ تاکنون، توریست‌ها از روی این برج به انتهای نیویورک چشم می‌دوزند. بیشتر افراد این چشم‌انداز را از سکو‌های دید باز در طبقه‌ی ۸۶ و ۱۰۲ مشاهده می‌کنند، اما حتماً برای‌تان جالب است که بدانید بعضی از بازدیدکنندگان می‌توانند به چشم‌انداز بهتری در سکوی طبقه‌ی ۱۰۳ دسترسی داشته باشند. لبه‌ی این سکوی مخفی تنها تا زانو ارتفاع دارد و نرده‌هایش خیلی پایین است. بازدیدکنندگان باید از چندین پله‌ی برقی عبور کنند تا به آنجا برسند. اگر کسی از آسانسور استفاده کند، در مسیرش به سمت سکوی مخفی با صحنه‌های توکار ساختمان مواجه می‌شود. این تجربه‌ای است که تنها مهمانان VIP به آن دست پیدا می‌کنند، کسانی مثل سلبریتی‌ها و اشخاص بزرگ. مثلاً، در سال ۲۰۱۴، تیلور سویفت این فرصت را پیدا کرد که به این سکوی VIP قدم بگذارد.

۲. کولوسیوم، رم ایتالیا

کلوسیوم هرساله پذیرای چهار میلیون توریست است که به آنجا می‌آیند تا از آمفی‌تئاتر خاندان فلاویان بازدید کنند، آمفی‌تئاتری که قدمتش به سال ۸۰ میلادی می‌رسد. بااین‌حال، شاید بسیاری از افراد متوجه نشوند که شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی در زیر سطح خیابان وجود دارد که به آن هایپوگیوم می‌گویند. از این تونل‌ها برای نگهداری انواع و اقسام حیوانات، مثل شیر و خرس، استفاده می‌شده است، تا بتوانند هنگام مبارزه‌ی گلادیاتور‌ها آن‌ها را به صحنه‌ی مبارزه وارد کنند. وقتی این مارپیچ‌ها کشف شدند، از آن به عنوان دستاوردی عالی در دنیای باستان‌شناسی یاد شد. اکنون هیپوگیوم در معرض بازدید عموم قرار دارد، اما هر بار تنها ۲۵ نفر می‌توانند وارد آنجا شوند. بااین‌حال، باستان‌شناسان به این تور‌های گردشگری نقد دارند و فکر می‌کنند که حضور بازدیدکنندگان به سازه‌ها آسیب می‌رساند.

۱. میدان ترافالگار، لندن انگلستان

میدان ترافالگار به‌خاطر معماری چشم‌نواز و آب‌فشان‌های زیبایش زیاد مورد توجه بوده، اما در این مدیان اتاقی مخفی نیز وجود دارد که ممکن است به‌راحتی از چشم بازدیدکنندگان پنهان بماند. در این میدان کوچک‌ترین پاسگاه پلیس بریتانیا قرار دارد. این پاسگاه در گوشه‌ی جنوب‌شرقی میدان قرار دارد. این پاسگاه را در سال ۱۹۲۶ ساختند تا اتاق نگهبانی پلیس باشد. دلیل ساخت این پست نگهبانی این بود که در میدان ترافالگار اعتراضات، تظاهرات، و راهپیمایی‌های زیادی برگزار می‌شد. این اتاقک تنها برای یک پلیس یا دو زندانی جا داشت. از این اتاقک دیگر پلیس استفاده نمی‌کند، بلکه سپور‌های منطقه‌ی شورای وست‌مینیستر جارو‌های خود را در آنجا قرار می‌دهند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فردا، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کدمطلب: 850874،www.fardanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین