پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
برخی منابع کشورهای غربی از کاهش صادرات نفت ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا خبر می‌دهند به‌گونه‌ای که یک بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی مدعی شده است در نیمه نخست‌ماه آگوست صادرات نفت ایران ۷۰۰ هزار بشکه در روز کم شده است.

شعار سال: برخی منابع کشورهای غربی از کاهش صادرات نفت ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا خبر می‌دهند به‌گونه‌ای که یک بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی مدعی شده است در نیمه نخست‌ماه آگوست صادرات نفت ایران ۷۰۰ هزار بشکه در روز کم شده است.

 در 3‌ماه چهارم سال‌جاری میلادی بازار یا با کمبود عرضه، یا با ظرفیت تولید اضافه خیلی محدود و یا با هر دوی آنها مواجه خواهد شد. یک مؤسسه مشاور در بازار انرژی هم برآورد کرده صادرات نفت ایران در اواسط سال ۲۰۱۹ کاهش بسیار بیشتری را تجربه کند. مقامات ایرانی کاهش صادرات نفت را رد می‌کنند اما درعین حال خبرهای دریافتی نشان می‌دهد شرکت هانوها توتال پتروچمیکال کره‌جنوبی با هدف یافتن جایگزینی برای نفت ایران، خرید میعانات از آمریکا و استرالیا را افزایش داده و به‌دنبال خرید محموله‌های بیشتری از اروپاست.

منابع مطلع گفته‌اند، این شرکت پتروشیمی کره‌ای یک میلیون بشکه میعانات فورد ایگلز از آمریکا برای تحویل در‌ماه نوامبر خریداری کرده و حجم واردات میعانات از استرالیا را نیز افزایش داده است. گفته می‌شود: پالایشگاه‌های کره‌ای و شرکت‌های تولید‌کننده محصولات پتروشیمی در‌ماه جولای برای نخستین بار در 6سال گذشته به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا، بارگیری نفت خام و میعانات از ایران را متوقف کرده‌اند. پیش از این، کره‌جنوبی با خرید 6میلیون بشکه میعانات از ایران در ژوئن 2017، بزرگ‌ترین وارد‌کننده میعانات پارس‌جنوبی ایران بود. همزمان با این رویدادها شبکه خبری بلومبرگ آمریکا گزارش داده صادرات روزانه نفت ایران از 2میلیون و 819هزار بشکه در‌ماه آوریل 2018با افتی 430هزار بشکه‌ای به 2میلیون و 390هزار بشکه رسیده است. براساس برآورد این منبع خبری آمریکایی در‌ماه گذشته میلادی خرید نفت چین از ایران نسبت به‌ماه قبل آن اندکی بیش از 105هزار بشکه در روز، خرید هند از نفت ایران 132هزار بشکه، ژاپن 27هزار بشکه و اسپانیا 74هزار بشکه بیشتر شده درحالی‌که صادرات نفت ایران به کره‌جنوبی، فرانسه و تایوان صفر شده و ترکیه 104هزار بشکه و امارات 37هزار بشکه از خرید خود کم کرده‌اند.


واکنش ایران به تصمیم آمریکا

نماینده ایران در هیأت عامل اوپک در واکنش به خبری مبنی بر آزادسازی 11میلیون بشکه نفت در روز از ذخایر استراتژیک آمریکا برای جلوگیری از افزایش قیمت جهانی نفت گفت: استفاده از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام آمریکا تنها سبب افزایش قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی می‌شود. به گزارش بلومبرگ، حسین کاظم‌پور اردبیلی که پیش‌تر گفته بود آزادسازی ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا نتیجه معکوس خواهد داشت خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ خاطرتان هست؟ من پیش‌تر به شما گفته بودم. وی ادامه داد: یک‌ماه پیش من به شما گفته بودم که به برداشت از ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود پناه خواهید برد البته برخلاف استفاده صحیح از آن، زیرا عربستان و روسیه قادر به افزایش تولید نفت خام نیستند. کاظم‌پور اردبیلی گفت: روسیه و عربستان تاکنون تنها با استفاده از ذخیره‌سازی‌هایشان به رقم تولید خود افزوده‌اند، آنها با عرضه کم و دیرهنگام از قیمت‌های بالاتر استفاده خواهند‌کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 3شهریور 97، کدمطلب: 28045، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین