پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اشعار سعدی ارمغانی برای امروز ما است، گفت: عملگرایی در اندیشه سعدی سبب شده او از عصر خودش جدا شود به شخصیتی تاریخ‌ساز و ماندگار شود.

شعار سال: آیت‌الله اسدالله ایمانی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت یاد سعدی اظهار داشت: سعدی شاعری توانمند است اما شاعری تنها ویژگی وی نیست، آنچه سعدی برای ما به ارمغان گذاشته پند و اندرزهای حاصل تجربیاتش است.

وی با بیان اینکه سعدی شاعری عملگرا است، گفت: سعدی در روزگاری که متاثر از دوران مغول دوران خلوت‌گزینی و تعطیلی اندیشه بوده، حضور در میدان را برگزیده و مردم و عالمان را به عملگرایی تشویق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نام سال افزود: مناسب است که در سال اقدام و عمل این وجه از اندیشه سعدی بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه سعدی در مقابل اندیشه‌گریزی دورانش اندیشه خدمت خلق و عمل را معرفی می‌کند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه سعدی دانش را با کوشش و علم را با عمل می‌خواهد، خاطرنشان کرد: سعدی بر همگان نهیب می‌زند که دنیا جای تن‌آسانی نیست و همواره راهی متفاوت را پیش روی افراد قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: سعدی مروج فلسفه‌دانی صرف نیست و از نگاه او کسب معرفت در فقدان منشی کنش‌گرایانه و آگاهی به حقایق علمی بدون اقدام عملی بی‌فایده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در نظر سعدی هراس از اشتباه نباید مانع از حرکت شود، بیان کرد: توصیه سعدی بر عملگرایی تنها به اهل علم نیست بلکه مردم عادی را نیز به عمل و حرکت دعوت می‌کند و زندگی فقیرانه همراه با کوشش را به زندگی مرفه همراه با تن‌آسانی را ترجیح می‌دهد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه رویکرد عملگرایانه سعدی با رویکرد دنیای غرب متفاوت است، گفت: در اندیشه سعدی هدف علم و عمل باید خدمت به خلق باشد نه انباشت سرمایه در حالی که در غرب هدف از علم و عمل چیزی جز توسعه مادی و افزایش رفاه دنیوی نیست.

وی افزود: در نگاه سعدی علم و عملگرایی برای اهداف کاربردی باید اجرایی و در حمایت از مردم به کاربسته شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 2 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 1054398: آدرس سایت: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین