پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۱۵۲۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت راه گفت: جالب است که امسال قیمت مسکن در کشور حدود ۵۰ درصد افزایش یافته اما این رقم بدون احتساب شهر تهران به ۲۴ درصد تغییر می کند. یعنی عمده دلیل افزایش آمار گرانی را می توان تورم مسکن در تهران نام برد.

شعار سال: پروانه اصلانی معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: طبق آمار بدست آمده از بانک مرکزی مرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل رشد معاملات در تهران هفت دهم درصد کاهش داشته یعنی از 13و هشت دهم درصد به 13 و یک دهم درصد رسیده ایم. البته این شرایط کل کشور است.

او در خصوص بسته نرخ گذاری اجاره بها در تهران هم تصریع کرد: طبق آمار بانک مرکزی حدود 20 درصد رشد اجاره بها به چشم می خورد البته در برخی مناطق این رقم بالاتر بوده است. اما به منظور لحاظ کردن رفاه خانوار تصمیماتی مبنی بر این گرفته شد که مدت اجاره ها به دو سال افزایش یابد و میزان افزایش اجاره بها هم برای مدت یکسال دوم 10 درصد لحاظ شود البته جهت رفاه حال موجرین، تخفیف های مالیاتی هم در نظر گرفته شده است که امیدواریم به سرانجام برسد.

پروانه اصلانی در ادامه ارتباط تلفنی با این برنامه خاطرنشان کرد: نباید از قدرت و کارآمدی بازار سرمایه در پیش برد حوزه مسکن غافل شد. صندوقهای مسکن در بازار سرمایه می تواند مکانی برای تجمع سرمایه و در نهایت تولید مسکن در کشور باشد. البته قابل قبول است که میزان L.T.V یا همان نسبت حجم وام مسکن به قیمت ملک مقداری اثرگذاری صندوق های مسکن یکم را کاهش داده اما با توجه به فرهنگ تامین مالی کشور، هنوز هم این صندوق ها یکی از کارآمدترین ابزارها هستند. به این ترتیب انشاالله مشکل خانه دار شدن خانوار تا حدی مرتفع گردد.

او ادامه داد: جالب است که امسال قیمت مسکن در کشور حدود 50 درصد افزایش یافته اما این رقم بدون احتساب شهر تهران به 24 درصد تغییر می کند. یعنی عمده دلیل افزایش آمار گرانی را می توان تورم نرخ مسکن در تهران نام برد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 شهریور 97، کد مطلب: 1812907، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
0
0
ا.ف75
ما تو شهرستان ها هم این تبعیت رو از وضعیت مسکن تهران داشتیم و واقعا گرون تر شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین