پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۱۴۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
امروزه میتوان یکی از مهم ترین نیازهای بشر را مسکن به حساب آورد اما تقریبا نیمی از مردم با این مشکل که چگونه باید مشکل مسکن را حل کنند مواجه می شوند. در وضعیتی که فاصله عرضه و تقاضا در بازار مسکن همچنان روند صعودی در پیش گرفته مستاجران به‌عنوان مصرف‌کننده دل خوشی از این روزهای بازار اجاره‌بها ندارند. یکی از مستاجرانی که برای تمدید قرارداد اجاره به بنگاه آمده است می‌گوید چاره‌ای جز قبول شرایط مالک و تمدید قرارداد نداشته است.

شعارسال: امروزه میتوان یکی از مهم ترین نیازهای بشر را مسکن به حساب آورد اما تقریبا نیمی از مردم با این مشکل که چگونه باید مشکل مسکن را حل کنند مواجه می شوند.

به نقل سپاس ؛ در وضعیتی که فاصله عرضه و تقاضا در بازار مسکن همچنان روند صعودی در پیش گرفته مستاجران به‌عنوان مصرف‌کننده دل خوشی از این روزهای بازار اجاره‌بها ندارند. یکی از مستاجرانی که برای تمدید قرارداد اجاره به بنگاه آمده است می‌گوید چاره‌ای جز قبول شرایط مالک و تمدید قرارداد نداشته است.

یکی از گلایه‌های مستاجران در سال‌های اخیر افزایش میزان رهن هر مترمربع واحد مسکونی بوده است، در حالی در سال‌های نه چندان دور ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزش ملک به‌عنوان رهن از مستاجر دریافت می‌شد که طی سه سال اخیر این فرمول تغییر کرده و مبنای تعیین نرخ اجاره‌بها متری شده است.

دو سال پیش در چنین روزهایی مبلغ رهن یک واحد مسکونی به ازای هر مترمربع ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته به منطقه در نوسان بود. این در حالی است که امسال میزان رهن هر متر واحد مسکونی ۸۰۰ هزار تا ۱,۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

برخی از مستاجران بوشهری از گرانی اجاره مسکن گلایه دارند و اجاره های سرسام آور مسکن موجب نارضایتی بسیاری ها در این شهر شده است.

همایون دلواری که به همراه همسرش به مشاوران املاک رفته است به خبرنگار ما می‌گوید: بسیاری از صاحب خانه‌ها به بهانه افزایش تورم و بالا رفتن نرخ دلار کرایه‌ها را به شکل سرسام آوری بالا برده‌اند مثلا اگر سال گذشته در همین ایام در قبال یک خانه چند سال ساخت در نقاط متوسط شهر کمتر از یک میلیون تومان بابت هرمترمربع کرایه می‌دادیم الان این مبلغ به یک میلیون و 300هزارتومان و حتی بیشتر افزایش یافته است.

وی با انتقاد از مسئولان ذیربط می‌افزاید مسئولین از یک طرف جوانان را به ازدواج ترغیب و تشویق می‌کنند و از طرف دیگر زیرساختهای بحث ازدواج از جمله مسکن را فراهم نمی‌کنند.

نرخ اجاره بهای واحدهای مسکونی خارج از هرگونه قانون و مقررات خاص و تنها بر اساس تقاضای مالک تعیین می شود و از این رو مالکان هر ساله خارج از هرگونه ضابطه ای، اقدام به افزایش میزان اجاره بها با روند غیرمعقولی می نمایند.

افزیش اجاره بهاء در بوشهر نیز مشهود است و کرایه ها در مناطق مختلف بوشهر متفاوت است و این در حالی است که مستاجر های زیادی دنبال واحد هستند ولی در بنگاه ها واحد مناسب پیدا نمی کنند و یا با قیمت های سرسام آور مواجه می شوند.

در حال حاضر با این وضع معیشتی مردم و هزینه های بسیار بالای اجاره حتی برای واحدهای با چندین سال ساخت مشکلات عدیده ای را برای مردم بوجود آورده است و با توجه به رشد شهرنشینی ، مسئولان هر چه سریع تر فکری به حال مسکن و اجاره نشینی مردم بکنند تا در آینده ای نه چندان دور مشکلی به وجود نیاید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 16مهر 1397 ، کدخبر:1416360 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
ا.ف75
بیچاره اون کارگری که حقوقش به 2 تومن نمیرسه با این حجم از کرونی میخواد چی کار کنه
مسئولین مرفه غافل از درد مردم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
اساسی ترین نیاز ملت مسکن و وسیله نقلیه است که در کشورهای زیادی به راحتی قابل دستیابیه

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین