پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۱۷۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
گرانی اجاره‌ها در تهران بعضی مستاجران را مجبور کرده به سمت مسکن مهر در شهرک‌های حاشیه‌ای بروند. همان خانه‌هایی که قبلا گفته می‌شد به دلیل فقر زیرساخت‌های ضروری از جمله حمل‌ و‌ نقل عمومی یا مدرسه بدون مشتری مانده‌اند. با توجه به اینکه تا به حال بازار مسکن در شهرهایی مثل پردیس با چنین تقاضایی مواجه نبوده، فرآیند تعیین قیمت‌ها فرمول مشخصی ندارد.

شعار سال: مسکن مهر بچه زن بابا است. به محض رفتن دولت محمود احمدی‌نژاد مشخص شد عباس آخوندی و تیمش چندان تمایلی برای ادامه ساخت واحد‌های باقی مانده ندارند اما پولی که پیش از این متقاضیان پرداخت کرده بودند و پافشاری مجلس باعث شد کار ساخت مسکن مهر همچنان ادامه پیدا کند. با این حال نبود زیرساخت‌های ضروری مثل مترو و مسجد و مدرسه و ... همچنان باعث می‌شد مسکن مهر محبوب نباشد و کسی برای خرید آن‌ها پا پیش نگذارد. این داستان تا تابستان امسال ادامه پیدا کرد ولی چند روز پیش مصطفی قلی‌خسروی رییس اتحادیه مشاوران مسکن خبر داد بخشی از مستاجران به واحد‌های مسکن مهر علاقمند شده‌اند. به گفته او بالا رفتن رقم اجاره‌ها در تهران بعضی از مستاجران که دیگر توانایی پرداخت مبالغ هنگفت برای رهن و اجاره در تهران را نداشته‌اند، مجبور کرده محل زندگی خود را تغییر داده و به سمت مسکن مهر در شهرک‌های حاشیه‌ای شهر بروند. 

برای بررسی صحت این موضوع سراغ یک مشاور املاک در شهر جدید پردیس رفتیم. او هم مثل رئیس اتحادیه معتقد است مردم در تابستان امسال مهاجرت به شهر‌های اقماری را در برنامه‌های خود بررسی کرده‌اند و در این بین مسکن مهر پردیس رونق زیادی پیدا کرده است. او می‌گوید قبلا هم شاهد اجاره دادن واحد‌های مسکن مهر پردیس بوده‌ایم، اما این چند وقت تعداد متقاضیان خیلی زیاد شده و در طرف مقابل صاحبان املاک هم علاقه زیادی به فکر پول درآوردن از واحد‌های خالی مسکن مهر افتاده‌اند. وقتی از او درباره قیمت‌ها پرسیدیم، گفت: با توجه به اینکه تا به حال بازار مسکن در شهر پردیس با چنین تقاضایی مواجه نشده بود، قیمت‌ها حد وسط ندارند و هر کس هرچقدر می‌خواهد روی ملکش قیمت‌گذاری می‌کند. البته همین پیشنهاد‌های گرانقیمت بعضی صاحبخانه‌ها بدون جواب باقی نمانده و بالا بودن درخواست اجاره در منطقه باعث می‌شود برای این فایل‌ها هم مشتری پیدا شود. او به طور کلی بازار مسکن در منطقه خود را خوب ارزیابی نمی‌کند و معتقد است رقم‌هایی که صاحب‌خانه‌ها برای اجاره دادن در نظر گرفته‌اند آنچنان منطقی نیست. 

بازارشان هم محدود به مشاوران املاک نیست و بعضا خانه‌هایشان را در اپلیکیشن‌های موبایلی به فروش و اجاره می‌گذارند. این مشاور املاک می‌گوید این روز‌ها بازار اجاره برای صاحبخانه‌های مسکن مهر سکه شده و تقاضای بالا بیش از پیش آن‌ها را به اجاره دادن واحدهایشان ترغیب کرده است. بازه نرخ‌های اجاره مسکن مهر گسترده‌تر از حد تصور صحبت‌های کلی یک مشاور املاک برای ما کافی نبود و خودمان دست به کار شدیم که ببینیم اوضاع اجاره در پردیس چطور است. برای همین فایل‌های مسکن در شهرستان پردیس را زیر و رو کردیم و با حجم انبوه فایل‌های اجاره مواجه شدیم. مثلا یک صاحب‌خانه آپارتمان خود در فاز ۳ پردیس که متعلق به پروژه مسکن مهر چناران بود را به اجاره گذاشته بود.

 این واحد کلیدنخورده بود و تا به حال کسی در آن ساکن نشده بود. ویو باز، نورگیر، دسترسی مناسب به خیابان اصلی و وجود یک مجتمع تجاری و فروشگاه زنجیره‌ای در نزدیکی آپارتمان از ویژگی‌هایی بود که در این فایل ذکر شده بود. این صاحب‌خانه ۱۰ میلیون تومان پول پیش از مشتری می‌خواست تا با دریافت ماهانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان واحد خود را اجاره دهد. یکی از مشکلات اصلی مسکن مهر که باعث می‌شود کمتر کسی برای سکونت در آن‌ها رغبت داشته باشد، نبود دسترسی مناسب و زیرساخت‌های مثل فروشگاه و مدرسه است. فایل بعدی متعلق به یک واحد ۸۰ متری دو خوابه بود که در طبقه همکف آپارتمان واقع در مسکن مهر مهرآباد رودهن قرار داشت. این واحد آپارتمانی تماما نقاشی شده بود و دارای پکیچ و کولر، کف سرامیک، کابینت ام‌دی‌اف، دو سرویس بهداشتی مجزا ایرانی و فرنگی، بالکن و باربیکیو بود و ۱۰ میلیون تومان برای پول پیش و ۷۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه لازم داشت.

 فایل دیگر به یک واحد مسکن مهر در عباس‌اباد مربوط بود که متراژ آن ۱۱۰ متر بود و صاحب‌خانه از مشتری خود ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه و ماهانه چهار میلیون تومان اجاره می‌خواست. مهمترین ویژگی این واحد آپارتمانی، دست اول بودن آن است و تا به حال کلید نخورده. واحد مورد نظر در طبقه پنجم واقع شده و دارای پارکینگ، انباری و تراس است. واحد آپارتمانی واقع فاز دو محله سه شهر جدید پردیس، فایل بعدی مسکن مهر بود که نظرمان را جلب کرد. این واحد در طبقه دوم واقع شده و پارکینگ و انباری هم دارد. با توجه به متراژ ۱۱۰ متری هر یک از واحد‌های این آپارتمان، صاحب‌خانه ۴۰ میلیون تومان پول پیش و یک میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته است. مجتمع هسا واقع در شهر جدید پردیس، محل آپارتمان دیگری بود که صاحبخانه واحد طبقه دوم آن را برای اجاره پیشنهاد کرده بود. این واحد که هنوز تخلیه نشده و پیش پیش برای اجاره سر از مشاوره املاک درآورده، ۸۵ متر مساحت دارد و ۳۰ میلیون تومان پول پیش و یک میلیون تومان اجاره ماهانه لازم دارد. فایل‌های پردیس به همین راحتی تمام شدنی نیست و یک واحد ۷۵ متری واقع در فاز سه پردیس بلوک افرا به اجاره گذاشته شده است. 

از امکانات این واحد می‌توان به کف لمینت، کولر گازی، انباری، آسانسور، پارکینگ، اینترنت وایفای اشتراکی و وجود ایستگاه اتوبوس در مقابل اپارتمان اشاره کرد. صاحب این ملک، واحد آپارتمانی خود را که در سال ۹۶ ساخته شده، با پول پیش ۳۰ میلیون تومان و دریافت ماهانه ۸۰۰ هزار تومان به اجاره گذاشته است. آپارتمان‌های کرج از قائده مستثنا نیستند رونق بازار اجاره مسکن در کرج هم از قائده مستثنا نشده و با توجه به اینکه آپارتمان‌های این شهر، بزرگترین کمبود مسکن مهر در حوزه دسترسی به زیرساخت‌ها را جواب داده، مشتری بیشتری هم دارد. مثلا یک واحد ۹۰ متری واقع در مهرویلا که به گفته صاحب‌خانه‌اش به رغم نداشتن پارکینگ، انباری بزرگی دارد و در طبقه اول آپارتمان واقع شده، با ودیعه ۲۵ میلیون و اجاره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سر از فایل‌های مشاوره املاک درآورده. فایل دیگر متعلق به یک واحد دوخوابه ۷۵ متری واقع در گلشهر کرج است. از جمله ویژگی‌هایی که صاحب‌خانه برای این واحد آپارتمانی برشمرده تعداد کم همسایه‌ها در این آپارتمان سه طبقه است.

 این واحد که دارای انباری شش متری، کابینت ام‌دی‌اف و کمد دیواری در هر دو اتاق است، دسترسی آسان به مترو داشته و با نرخ ۴۵ میلیون تومان به عنوان ودیعه و ماهانه ۲۵۰ هزار تومان به اجاره گذاشته شده است. واحد آپارتمانی ۱۰۰ متری موضوع فایل بعدی املاک در محله درختی شهر کرج است. صاحب این واحد که در طبقه چهارم واقع شده و نورگیر است با دریافت ۴۰ میلیون تومان پول پیش حاضر به اجاره ملک خود با دریافت مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه است. هشتگرد کرج محل آپارتمانی است که در فایل بعدی با آن مواجه شدیم. صاحب این آپارتمان که سال ۹۰ ساخته شده، یکی از واحد‌های ۹۰ متری دوخوابه واقع در طبقه دوم را با امکاناتی از قبیل: آسانسور، انباری، کمد دیواری، کابینت ام‌دی‌اف و کولر را به اجاره گذاشته است. این صاحب‌خانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه و ماهانه ۴۵۰ هزار تومان اجاره برای ملکش می‌گیرد. در کنار این فایل، یک واحد آپارتمانی ۶۰ متری یک خوابه در مهرشهر کرج که در طبقه دوم واقع شده و فاقد پارکینگ و انباری است، با پول پیش دو میلیون تومان و اجاره ۳۰۰ هزار تومان، یک فایل در مشاور املاک منطقه به خود اختصاص داده.

 اجاره مسکن در کرج به مسکن مهر هم رسیده و یک صاحب‌خانه، واحد ۷۸ متری خود واقع در ماهدشت کرج را که سال ۹۵ در حومه شهر ساخته شده، با مبلغ هفت میلیون تومان پول پیش و ۵۵۰ هزار تومان ماهانه به اجاره گذاشته است. این واحد آپارتمانی دو خوابه در طبقه دوم واقع شده و متعلق به پروژه ماراب ماهبد است. از ویژگی‌های این واحد آپارتمانی می‌توان به کف سرامیک، کابینت ام‌دی‌اف، درب ریموت‌دار دارای حفاظ آکاردئونی، پکیج رادیاتور و کولر آبی اشاره کرد. یک واحد آپارتمانی در مارلیک کرج هم با همین قیمت‌ها به اجاره گذاشته شده و صاحبخانه مبلغ هفت میلیون و پول پیش و ماهانه ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌خواهد. متراژ این واحد آپارتمانی ۵۰ متر بوده و در سال ۹۱ ساخته شده است. از ویژگی‌های این فایل می‌توان به کف سرامیک، کابینت و کمد دیواری ام‌دی‌اف اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو تاریخ انتشار 19مهر 97، کدمطلب: 376699، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
کلی خونه ی خالی تو تهران هست اونوقت مردم بیچاره باید برن تو این واحدهای مسکونی بی امکانات زندگی کنند. این حاصل بی فکری مسئولین ما در قبال ساخت و سازهای نامتناسب با نیاز مردم و گرونیشون هست.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
انقد وضعیت مسکن وحشتناک شده دیگه کمکم ممکنه به چادر نشینی ملت روبیارن

س ی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
انقد وضعیت مسکن وحشتناک شده دیگه کمکم ممکنه به چادر نشینی ملت روبیارن

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین