پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۵۲۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توزیع 5000 دوچرخه اشتراکی از روز سه شنبه در پایتخت خبر داد.

شعار سال: محسن پورسیدآقایی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک فوریت الحاق تبصره‌ای به ماده چهار لایحه تعیین نرخ عوارض با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید، گفت: این تبصره در مورد ساماندهی آژانس‌ها و خودروهای حمل بار است و در گذشته مصوباتی در خصوص ساماندهی جداگانه این وسایل حمل و نقلی وجود داشت اما حالا در این لایحه ساماندهی و طرح ترافیک متصل شده است که بر این اساس آژانس‌ها و وانت بارها می‌بایست برای استفاده از تخفیف در پرداخت عوارض، سفرهای خود را در سامانه ثبت کنند.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم که افرادی از طرح ترافیک آژانس‌ها استفاده می‌کنند اما حتی یک روز هم در آژانس‌ها فعال نیستند، تصریح کرد:‌ حالا با اجرای این طرح که تنها یک فوریت آن به تصویب رسیده این مشکل حل می‌شود. چرا که باید حداقل سه سفر در روز را ثبت کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه بار نیز ما با خرید وانت بارهای پلاک‌های سفید روبرو هستیم گفت: بر اساس این اتفاق افراد برای جابجایی، وانت بار پلاک سفید می‌خرند تا بتوانند از تخفیف 50 درصدی پرداخت عوارض استفاده کنند که حالا با ساماندهی این مسئله نیز، مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه 5000 دوچرخه اشتراکی وارد پایتخت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از دوچرخه‌های اشتراکی روز سه شنبه رونمایی می‌شود که افراد می‌توانند از این دوچرخه‌ها استفاده کرده و بعد از اتمام سفر دوچرخه را در هر خیابانی رها کنند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در حال حاضر مسیرهای شرقی غربی تهران برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بعدا دوچرخه‌های برقی که با رکاب زدن سیستم موتور فعال می‌شود نیز برای مسیرهای شمالی، جنوبی وارد بازار می‌شود که هم به سلامتی مردم و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی در مورد ترافیک ابتدای مهر ماه در پی تردد کامیون‌های حامل مواد غذایی، گفت: در دو هفته ابتدای مهر ماه تردد کامیون‌های توزیع کالا در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت شش تا 10 صبح ممنوع است و در حال تدوین مابقی اقدامات ضد ترافیکی مهرماه هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 4 شهریور 97، کد مطلب: 628596:www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین