پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
كارگردان پيشكسوت سينماي ايران گفت: فيلمسازان جوان بايد دقت كنند در اثر خود پنجره اي جديد به روي مخاطبانشان باز كنند.

شعارسال: پوران درخشنده روز شنبه در كارگاه آموزشي جشنواره بين المللي فجر خطاب به كارآموزان اظهار كرد: شما آينده سازان سينماي كشورمان هستيد و بدانيد كه فيلمسازي، حرفه اي بسيار سختي به شمار مي رود.
وي گفت: از لحظه اي كه فيلمنامه را در ذهنتان طراحي مي كنيد تا زمان ارائه آن به دنياي اطراف، سختي هاي بسياري را بايد تحمل كنيد.
كارگردان فيلم سينمايي پرنده كوچك خوشبختي افزود: نمونه بارز اين مطلب، زايشي است كه يك مادر براي تولد فرزندنش انجام مي دهد و همگان مي دانند كه چقدر سخت و طاقت فرسا است.
درخشنده در ادامه خاطرنشان كرد: پنجره اي كه شما باز مي كنيد بايد چارچوبي باشد كه در گذشته كسي درون آن را نديده است.
وي با بيان اينكه سينماي اجتماعي را مي پسندم، يادآور شد: اين بدان سبب است كه من مردم را دوست دارم و سوژه هايي را انتخاب مي كنم كه اهميتش در همين امر است.
درخشنده تصريح كرد: من هميشه در مورد مسائلي كه در فيلم هايم مي خواهم مطرح كنم يك رويارويي بدون واسطه با موضوع هايم پيدا مي كنم.
كارگردان فيلم سينمايي رابطه اظهار كرد: موضوع فيلم هاي اجتماعي معمولا از دل جامعه بيرون مي زنند؛ آدم ها با يكسري مسائل رو به رو هستند كه گاهي نياز به بازنگري دارند و برخي موضوعات كه مي پنداريم نمي توانيم آن را بازگو كنيم.
درخشنده گفت: البته من به اين امر معتقد نيستم و اعتقاد دارم مي توان به تمام موضوعات اشاره كرد اما چگونه گفتن آن مطالب مهم است.
كارگردان فيلم سينمايي عبور از غبار افزود: به طور حتم هر كشوري خط قرمزي دارد و بايده به آنها احترام گذاشت، اما در مورد مسائلي كه مرتبط با مردم است براي من فيلم ساز، خط قرمزي وجود ندارد.
وي با اشاره به خط قصه فيلمنامه هايش گفت: خط قصه فيلم هاي من در ارتباط با مشكلاتي است كه طي تحقيق با آن مواجه مي شوم.
درخشنده خاطرنشان كرد: براي توليد يك فيلم بايد علاوه بر تحقيقات ميداني، رفتن به كتابخانه ها با افرادي همچون روانشناسان، جامعه شناسان و هر مخاطبي كه با موضوع فيلمنامه در ارتباط است صحبت كرد.
كارگردان فيلم سينمايي زمان از دست رفته گفت: من هيچگاه از قبل نمي گويم كه در مورد چه موضوعي مي خواهم فيلم بسازم بلكه ابتدا بايد با آن موضوع زندگي كنم و سپس شروع به توليد آن اثر كنم.
درخشنده اظهار داشت: قبل از هر چيزي فكر مي كنم كه چه كسي را بايد در آن نقش انتخاب كنم و معمولا از بازيگران حرفه اي براي نقش هاي اصلي فيلم استفاده نمي كنم.
كارگردان فيلم سينمايي پرنده كوچك خوشبختي اظهار داشت: هميشه در آثارم در معلولين همچون افراد كر و لال و بچه هاي نابينا و غيره استفاده كرده ام البته اين انتخاب ها آگاهانه بوده و افراد توانمند را براي ايفاي نقش برمي گزينم.
وي در ادامه خطاب به كارآموزان اين كارگاه آموزشي گفت: چون شما فيلم كوتاه كار مي كنيد بايد با نابازيگران كار كنيد و در اين راستا بايد انتخاب صحيحي داشته باشيد تا بار دراماتيكي روي شانه هاي اين افراد بيندازيد.
سي و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم فجر از يك تا 6 ارديبهشت ماه در پرديس سينمايي چارسو برگزار مي شود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاريخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395، کد خبر: 82045948، www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین