پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۳۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تمرکز تعاونی‌ها در دنیا به حوزه مسکن میانگین ۱ درصد است اما در کشورما انحراف معیار شاخصی با دنیا وجود دارد که نشان از عمده توجه تعاونی‌های کشور به میزان ۱۰ درصد به حوزه مسکن است.

شعارسال: مسعود بابایی صبح امروز در سیزدهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر که در سالن همایش جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از الزامات کشور ما اطلاع از هدف گذاری کشورهای توسعه یافته به سمت تعاونی‌ها است تا به آن سمت حرکت کنیم.

وی گفت: در دنیا بیش از 2 میلیون 600 هزار تعاونی فعالیت دارند که تاثیرگذاری آنها بر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: عمده تمرکز تعاونی‌های ما بر حوزه‌های زودگذر است چراکه نگاه کمی به تعاونی‌ها داریم بدون اینکه به تاثیر گذاری تعاونی ها بر آینده اقتصاد توجه کنیم.

وی بیان کرد: 30 درصد تعاونی ها در دنیا در حوزه بیمه اجتماعی، 10 درصد در حوزه بانکداری، 30 درصد در حوزه کشاورزی فعالیت دارند اما در ایران تنها بانک توسعه تعاون فعال است که با سرمایه اندکی آغاز به فعالیت کرد و جایگاه والایی ندارد و در حوزه‌های دیگر نیز توجه کمی وجود دارد و با وجود اینکه تمرکز تعاونی‌ها در دنیا به حوزه مسکن میانگین 1 درصد است اما در کشورما انحراف معیار شاخصی با دنیا وجود دارد که نشان از عمده توجه تعاونی‌های ما به حوزه مسکن است.

بابایی تصریح کرد: عمده توجه تعاونی‌های دنیا در جهتی است که نقش قابل توجه در اقتصاد کشور، تولید ناخالص ملی با هدف‌گزاری درست داشته باشد اما نه تنها در این عرصه بلکه حوزه تعاونی‌های صادراتی نیز نقش مطلوبی در اقتصاد کشور ما ایفا نکرده اند.

وی عنوان کرد: تعاونی‌ها در عرصه‌های گوناگون نقش موثر ایفا می‌کنند چرا که 18 درصد گوشت کشور توسط تعاونی‌ها تامین می‌شود اما آیا سیاست گذاران به نقش تعاون توجه دارند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تاکید کرد: همچنین تعاونی‌ها 65 درصد پرورش و تولید میگو، 70 درصد حمل و نقل، مدیریت 14 درصد بیمارستان‌های تخصصی کشور، 10 درصد بانکداری دنیا را برعهده دارند که موجب می‌شود مساعدت بانک‌ها نسبت تعاون افزایش یاید.

وی ادامه داد: موفقیت تعاونی‌ها در دنیا طبق تحقیقات بین‌المللی به دلایل تعریف جایگاه برای تعاون به عنوان یک راهبرد، استفاده از افراد خوش نام به عنوان موسسان وعوامل تاثیرگذار در تعاونی‌‌ها، ثبات در سیاست‌های بلند مدت و تکیه بر اعضای تعاونی‌ها است اما در کشور ما تعاونی‌های صادراتی دارای هدف‌گذاری راهبردی نیستند.

بابایی خاطرنشان کرد: 28 درصد تعاونی ها در کشور ما در عرصه خدمات، 10 درصد در حوزه مسکن و 20 درصد مصرف است که فاصله زیادی با دنیا دارد و در عرصه حمل‌ونقل ضعیف هستیم.

وی افزود: بیش از 90 درصد تعاونی‌های استان از تعاونی‌های برتر هستند و کمترین تنش‌ها را در این حوزه داشته‌ایم اما توانایی ما در تجلیل از شمار محدودی است و همچنین یک تعاونی استان شایسته تقدیر ملی بود که در تهران مورد تجلیل قرار گرفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397 ، کد خبر: 1818279، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
باید ریش یابی بشه عللش
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین