پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۵۳۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
یک مقام مسئول بانکی گفت:لازمه ایجاد شفافیت در نظام بانکی آن است که رتبه بندی بانک ها از لحاظ درآمد، دارایی، خدمات و ترازنامه اعلام شده و راهبردی منطقی میان نرخ سود سپرده و تسهیلات برقرار شود
شعارسال:یک مقام مسئول بانکی گفت:لازمه ایجاد شفافیت در نظام بانکی آن است که رتبه بندی بانکها از لحاظ درآمد، دارایی، خدمات و ترازنامه اعلام شده و راهبردی منطقی میان نرخ سود سپرده و تسهیلات برقرار شود.

کاظم چقازردی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: نقش نظام بانکی کشور در توسعه، رونق و شکوفایی اجتناب ناپذیر است و نظام اقتصادی ایران، بانک محور است و ٨٠درصد تامین منابع از بانک است و از آنجا که بازار سرمایه نیز به نوعی مرتبط با نظام بانکی است ، بنابراین می توان گفت که حدود ٩٠درصد تامین مالی اقتصاد کشور از طریق نظام بانکی صورت می گیرد.

وی با اشاره به موانع رتبه بندی بانک ها افزود: یک چارچوب مبنایی که از سوی سیاستگذاران تدوین شده باشد و اجازه بدهد که مردم خودشان درباره نظام بانکی قضاوت کنند، وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته یکی از پیش نیازهای تشکیل اتاق شیشه ای نظام بانکی آناست که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی رتبه بندی بانکها را به لحاظ کارامدی، دارایی، خدمات روز، حرفه ای بودن پرسنل و ترازنامه اعلام کنند و راهبردی منطقی میان نرخ سود سپرده و تسهیلات را در دستور کار قرار دهند.

چقازردی گفت: نرخ در بازار بین بانکی باید بین ١٨ تا ٢١ درصد باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می توان اطمینان یافت که اموال مازاد بانک ها توسط شرکت های شبه دولتی خریداری نمی شود و مالکیت آن به طور کامل از بخش دولتی خارج می شود، اظهار داشت: به طور عمده در واگذاری شرکت های بزرگ، ملاحظات لازم انجام می شود اما در عین حال با بورس نیز در واگذاری ها هماهنگیم.

وی افزود: بورس دستورالعمل های خاصی را برای نظارت بر واگذاری ها دارد تا سهام به شبه دولتی ها واگذار نشود.امروز با اطمینان می توان گفت که ۱۰۰ درصد سهام های واگذار شده بانک ما به بخش غیردولتی واقعی بوده است.

چغازردی درباره واگذاری املاک نیز گفت: این املاک خُرد هستند و از طریق مزایده واگذار می شوند؛ البته به طور کلی بانک ها مراقبت های لازم را در واگذاری ها دارند زیرا مراجعه نظارتی و کنترلی، همه فعالیت بانک را رصد می کنند.

این مدیر بانکی گفت: طبق برنامه ریزی قرار است هر ماه یک مزایده سراسری از طریق شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) یا برگزاری مزایده استانی انجام شود تا به سرعت این اموال به فروش رود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13شهریور 97، کدخبر: 4393686،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین