پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۵۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) روز پنجشنبه در آیینی با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله محمد محمدی ری شهری و فرماندار ری به بهره برداری رسید.

شعار سال: شبستان تازه تاسیس امام خمینی(ره) در زمینی به گستره یک هزار و 850 متر مربع و زیر بنای دو هزار و 670 متر مربع در ضلع غربی حرم عبدالعظیم (ع) به بهره برداری رسید.

این شبستان که شامل کفش داری، محراب، اتاق های کنترل، حراست، تصویر، صوت، برق و اتاق خادمان و امام جماعت است در حالی با اعتبار 80 میلیار ریالی مورد بهره برداری قرار گرفت که خیرین به صورت کامل این هزینه را برعهده گرفتند.

کف و دیواره های این شبستان از سنگ مرمر سبز پوشیده و محراب آن از کاشی معرق ساخته و گنبد آن نیز با طرح معماری ساده در عین حال زیبا با قطر 14 متر در وسط شبستان احداث شده استاین شبستان در دو موضع و درهای ورودی و خروجی آن با شبستان های بالای سر حضرت عبدالعظیم (ع) و حضرت حمزه (ع) مرتبط است.

بارگاه عبدالعظیم الحسنی(ع) در شهرری و 14 کیلومتری جنوب پایتخت واقع شده است که سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مکان مذهبی بازدید می کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 15 شهریور 97، کد مطلب: 83025077، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
خداروشکر همزمان با عزاداری محرم بهره برداری رسید امیدوارم مورد استقبال قرار بگیره برای عزاداری م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین