پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
فاز اول طرح جامع توسعه حرم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نام صحن عقیله بنی‌هاشم سلام الله علیها در حال اجراست.

شعار سال: به‌ دنبال استقبال باشکوه زائران حسینی به ویژه در ایامی مانند عاشورا و اربعین، اجرای پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم(س) با زیر بنای بیش از 160هزار متر مربع در حد فاصل خیمه‌گاه تا باب القبله حرم مطهر امام حسین(ع) با جدیدترین روش‌های علمی روز آغاز شده و ظرف 6 سال به اتمام خواهد رسید.

این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه است.

صحن عقیله بنی هاشم(س) در 4 طبقه و در ضلع جنوبی و غربی حرم و در حد فاصل درهای ورودی باب الراس و باب القبله و در اماکنی چون خیمه گاه و تل زینبیه احداث می‌شود.

واقع شدن 2 طبقه از پروژه در زیر زمین و بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی موجود در منطقه، عملیات حفاری و اجرای این طرح را با پیچیدگی‌ و ابعاد فنی خاصی همراه کرده که مشابه آن در اجرای سازه‌های دریایی قابل مشاهده است.

از این رو کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات با بهره‌گیری از جدیدترین دانش فنی و استفاده از آخرین ابرماشین‌های مهندسی مانند دستگاه هیدروفرز، هم اکنون در حال ایجاد دیوار آب‌بند(مشابه یک سد) در محدوده پروژه هستند تا از ورود آب‌‌های زیرسطحی به منطقه اجرای طرح جلوگیری کنند.

به این منظور ابرماشین‌های هیدروفرز با حفر سوراخ‌هایی در ابعاد یک ونیم در سه متر و با عمق 33 متر و همزمان قراردادن شبکه‌های آرماتوربندی شده و تزریق بتن، در حال ایجاد دیوار آب‌بند هستند.


این تلاش کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات با پشتوانه کمک‌های مردمی و نذورات خیرین به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 17 مهر 1395، کد مطلب: 13950717000935:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
سلام بر حسین و آل و اولاد او باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین