پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۹
سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برندسازی در رویدادهای فرهنگی و تقویت برندهای موجود از عوامل اصلی جذب گردشگر است.

شعارسال: ' فرشاد رستمی' روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه گردشگری یک ضرورت اقتصادی برای هر کشور است، بیان کرد: هر کشور به تناسب پیشینه و ظرفیت های خود برای حضور موفق در عرصه گردشگری رقابت جهانی دارد.

وی افزود: چون صنعت گردشگری لحظه به لحظه سهم بیشتری از اقتصاد جهان را به خود اختصاص می دهد، بیشتر کشورها تلاش می کنند جذب گردشگر را بـه عنوان یکی از منابع درآمد سرشار ارزی در دستور کار خود قرار دهند.

رستمی گفت: پشتوانه های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی هر منطقه، به صورت بالقوه زیرساختی بـرای حضور در میدان رقابت جهانی گردشگری است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تـاریخی شگفت انگیز و کم نظیر آذربایجان راه را برای ارتقا صنعت گردشگری هموارتر کرده است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم در شهرها و روستاهای خود از جلوه های نابی برخوردار است، بر این اساس اداره کل میراث فرهنگی استان برای بهره مندی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهری و روستایی خود با تدوین برنامه های گسترده اعم از برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع، درصدد معرفی هر چه بیشتر جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری استان به شهروندان و گردشگران است.

سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی، جشنواره های متنوع شهرستانی را عامل کلیدی برای جذب گردشگران به استان عنوان کرد و گفت: تابستان امسال شاهد برگزاری نخستین جشنواره های آلبالو در شهرستان تسوج، فطیر سنتی بستان آباد همراه با آیین رونمایی از ثبت ملی این فطیر، غذا و هنر آشپزی در تبریز و دوشاب (شیره انگور) در شهرستان لیلان بودیم.

وی ادامه داد: در سه ماهه دوم سال جاری با برگزاری 2 شب فرهنگی تبریز 2018 در جشنواره چارسوق پایتخت، جشنواره آیین های بومی و محلی روستای 'دیبکلو هریس'، رویداد فرهنگی و هنری کاروانسرای 'یام' برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی و اصیل آذربایجان بودیم.

رستمی، برگزاری جشنواره های 'گل محمدی' روستای عنصرود شهرستان اسکو، 'عسل و لبنیات' سراب، 'کباب بناب'، 'زغال اخته کلیبر'، 'سماق هوراند' و 'ورنی اهر' برای چندمین سال متمادی را از دیگر رویدادهای برگزار شده در تابستان سال جاری عنوان کرد و گفت: خوشحالیم که با اقدامات انجام گرفته، برخی از این رویدادها امروز به برند ملی تبدیل شده، به گونه ای که با برگزاری آنها شاهد حضور گسترده گردشگران در منطقه هستیم.

سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی افزود: در کنار برگزاری جشنواره ها در 6 ماهه نخست سال جاری برای معرفی و تقویت ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان با برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز 2018 و نیز شرکت در نمایشگاه های «سرمایه گذاری و شهر گردشگر تهران»، «صنایع دستی تهران» و «صنایع دستی همدان» حضور گستردهای در رویدادهای نمایشگاهی ملی و بین المللی داشته ایم.

وی افزود: برای معرفی جاذبه های گردشگری و فرهنگی منطقه در قالب تولید برنامه های تلویزیونی، میزبان چندین تیم مستندساز برای تولید برنامه بوده ایم.

رستمی با بیان اینکه تهیه کتابچه های گردشگری شهرستان های آذربایجان شرقی برای تقویت ظرفیت های گردشگری در تمام نقاط استان صورت گرفت، ادامه داد: با توجه به اینکه تمام نقاط آذربایجان شرقی از جاذبه های متنوع گردشگری برخوردار است، بر این اساس اهداف رویداد 2018 به صورت استانی تبیین شده تا تمام استان از این ظرفیت ویژه برخوردار باشند.

وی افزود: با مشارکت تیم تخصصی، خوشبختانه گردآوری اطلاعات جاذبه های گردشگری شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت و به صورت کتابچه های مجزا در دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسید که در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17شهریور1397 ، کدخبر: 83026462 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
برای کشور ما باید زودتر از این حرفها این اتفاق می افتاد. واقعا نتیجه بخشه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین