پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
اگر فرد در مسافرت‌های قبلی خود، تجربه خوشایندی از مسافرت داشته باشد و نیازهایش ارضا شده باشد و سفرهای آینده نیز منجر به ارضای نیازها و کاهش تنش‌های روحی فرد شود، مطمئنا تصمیم به انجام سفر می‌گیرد. تغییر در این فرآیندها باعث تغییر در رفتار خرید گردشگری خواهد شد. هنگامی که فرد تصمیم به سفر می‌گیرد، باید مشخص کند که به کجا، در چه زمانی و چگونه می‌خواهد برود.

شعار سال: سیستم گردشگری به توصیف و تحلیل این موارد می‌پردازد. بازار یکی از بخش‌های این سیستم است. تمایلات در بخش‌های مختلف گردشگری متفاوتند. مرحله اول در درک جریان‌های کنونی بررسی جریان‌های گردشگری در سطوح داخلی و بین‌المللی است که به جریان‌های آینده گردشگری کمک خواهد کرد. پس نوع سفر (داخلی یا بین‌المللی)، منجر به تعیین روندهای فعلی و چشم‌اندازهای آینده می‌شود. مسافرت نیز بخش دیگری از این سیستم است. شکل و ظاهر مسافرت، اینکه فرد به کجا، در چه زمانی و چطور به سفر می‌رود را شامل می‌شود. آمیخته مقصد نیز شامل جاذبه‌ها و خدماتی می‌شود که گردشگر استفاده می‌کند. هر کدام از اجزای آمیخته مقصد، با هم در ارتباطند و اگر به‌طور سیستمی به آمیخته مقصد توجه کنیم، موفقیت در جذب، ارائه خدمات و رضایت گردشگر را خواهیم داشت. به منظور فروش سفر، باید به مزایا و موقعیت‌هایی که از گردشگری حاصل می‌شود آگاه بوده و از مشکلات احتمالی دوری گزید. در همین حال، مقاصد گردشگری از طریق فرآیند بازاریابی افراد را تشویق می‌کنند که از مقاصد بازدید کنند. توسعه برنامه بازاریابی، انتخاب آمیخته بازاریابی مناسب و انتخاب یک کانال توزیع منجر به موفقیت یا شکست برای تلاش مقصد در جذب گردشگر می‌شود.

بهره‌گیری از وبگاه

اما یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان‌های مدیریت مقصد، ایجاد و گرداندن همکاری‌های بازاریابی با عرضه‌کنندگان گردشگری در مقصد است. یکی از راه‌های این مهم، استفاده از یک وبگاه برای ارتباط با این عرضه‌کنندگان است. برای دستیابی به بیشترین استفاده، بهتر است تا از اکسترانت با محدودیت حفاظت کلمه عبور استفاده نشود، اگر چه در مواردی نیز مطلوب است تا از کلمه عبور و ورود به سیستم استفاده شود؛ مثلا برای فرم‌های سفارش مزایای خاص برای اعضا.

این وبگاه باید نام مجزایی از وبگاه مصرف‌کنندگان داشته باشد، اما لینکی از آن باید در صفحه اصلی وبگاه مصرف‌کننده موجود و در پایین صفحه و به‌صورت متن «صنعت گردشگری» جدا شده باشد و از عنوان تجارت سفر که خاص بازارهای مولد هستند، متمایز شود. در حالت ایده‌آل، زیرمجموعه‌هایی با عناوین اقامت، حمل و نقل، تورگردان‌های ورودی و داخلی، سازمان‌دهندگان بازدیدها و رویدادها و... استفاده کند. کارکردها و اجزای عمده مورد نیاز شامل این موارد هستند؛ ورودی اطلاعات محصول به پایگاه داده محصول (با استفاده از کلمه عبور)، خدمات پشتیبانی بازاریابی (راهنما و تحقیقات بازار) به‌صورت مجانی یا با پرداخت هزینه، خطوط راهنمای برندینگ مقصد، بانک تصاویر و ویدئوها، طرح‌های تضمین کیفیت (مانند درجه‌بندی ستاره)، اخبار، نحوه آغاز تجارت و توصیه توسعه، شرح رخدادهای صنعت به همراه لینکی به فرم‌های رزرواسیون آنی سازمان‌دهندگان، لیست تماس‌های کلیدی، دعوت‌نامه آبونه خبرنامه، اطلاعات حقوقی شامل قوانین، سرمایه‌گذاری و نیروی کار. به‌عنوان یک مکمل برای وبگاه، می‌توان از وبگاه شبکه اجتماعی مقصد برای تبادل اطلاعات جاری و مباحثه راجع به مسائل استفاده کرد.

کانال‌های بازاریابی مشتریان

از دید سازمان جهانی گردشگری اجزای بانک اطلاعات CRM در وبگاه‌های گردشگری شامل موارد زیر هستند:

- دموگرافی همچون جنسیت، گروه سنی، تحصیلات، درآمد، موقعیت، شغل و اندازه خانواده؛

- ویژگی‌های روان‌شناختی، مانند عوامل شخصیتی و روانی مربوط به الگوهای خرید؛

- سبک زندگی، انتخاب مشتری در لذت و تفریح، علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌ها و تعطیلات؛

- سطح زندگی، نونهالان، نوجوانان، خانواده‌های با بچه و...؛

- ارزش‌ها، فرهنگی و ملی؛

- تمایلات مسافرت، چه وقت، چگونه و با چه هزینه‌ای؛

- گروه‌های مسافرتی، زوج، خانواده؛

- سابقه ارتباط، شامل تازگی، تناوب، نرخ گشودن پست الکترونیک؛

- وقایع، شامل ازدواج، سالگرد، مسابقه فوتبال.

همچنین عملکردهای عمده مورد نیاز می‌تواند شامل این موارد باشد؛ حفظ اطلاعات مشتریان، نگهداری اطلاعات، برنامه‌ریزی مبارزات با استفاده از داده‌ها، تحلیل داده‌ها و تولید گزارش‌هایی برای هدایت استراتژی. در بازاریابی پست الکترونیکی نیز باید توجه داشت که مهم‌ترین عامل در انتخاب و گشودن یک پست الکترونیک، آدرس پست الکترونیکی است که باید دریافت‌کننده آن را بشناسد و به آن اعتماد کند. موضوع نباید از ۴۰ تا ۵۰ کاراکتر تجاوز کند و حجم فایل باید حدود ۵۰ کیلوبایت باشد. دومین عامل در گشودن یک پست الکترونیک نیز تلقی ارزشمند بودن قبلی است که بر اساس تجربه اکتسابی پیشین روی می‌دهد. در این میان خبرنامه‌های الکترونیکی نقش محدودی در یافتن مشتری‌های جدید دارند، اما عملکردهایشان حیاتی است. آنها موثرترین ابزار حرکت دادن مشتریان موجود از علاقه اولیه‌شان به خرید و تکرار خرید به شمار می‌روند و پست الکترونیکی کارآمدترین راه نگهداری ارتباطات بعد از بازگشت مشتری به خانه به حساب می‌آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 12 شهریور 97، شماره: 3434801


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین