پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
مسافران در سال ۲۰۱۸ به هر جایی که سفر کنند، به هر حال از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا بتوانند بهترین نقاط را کشف کنند، برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند و خاطرات سفرشان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بخش چالش‌انگیز و جالب توجه در مورد رسانه‌های اجتماعی این است که آنها تنها یک بخش از سفر نیستند، بلکه در سرتاسر سفر نقش بسیار مهمی ‌ایفا می‌کنند. اینستاگرم به جز اینکه محلی است برای کسب اطلاعات بیشتر از مقصد یا الهام گرفتن برای انتخاب مقصد، جایی است که گردشگران برای پیاده روی در محله‌های غیرتوریستی یا تست کردن نوشیدنی یا خوراکی محلی نیز از آن استفاده می‌کنند.

شعار سال: در این مقاله، شش تاکتیک را به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید یک استراتژی موفق بازاریابی گردشگری را با محوریت استفاده از شبکه‌های اجتماعی بنویسید. این روش‌ها از طریق مصاحبه با کارشناسان بازاریابی مقاصد و استراتژی‌هایی که در صنعت گردشگری استفاده می‌شود به دست آمده است.

۱. ردیابی و کشف بازدیدکنندگان قبل از رسیدنشان: بازدیدکننده فقط یک بازدید‌کننده نیست. «آنها یک روزه نمی‌رسند که دو هفته بعد هم ناپدید شوند»؛ مارک ربیچوک، مدیر اجرایی حساب‌های شرکت Hootsuite، این جمله را می‌گوید. او توصیه می‌کند سازمان‌های بازاریابی مقاصد، مدت‌ها قبل از رسیدن بازدیدکنندگان با آنها ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید یک کمپین کوچک ایجاد کنید تا به مسافران کمک کند سوالات رایج خود را همانند بهترین نقاط محلی برای بازدید یا نحوه استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل شهری بپرسند. این‌جور راهنمایی‌ها کمک می‌کند گردشگران از تمام مناطق بازدید کنند و علاوه بر لذتی که برای آنها دارد، از نظر اقتصادی نیز برای جامعه میزبان مفید است و باعث رونق گرفتن دیگر مناطق می‌شود.

۲. غافلگیری و خوشحال کردن در فرودگاه: هنگامی‌که یک گردشگر به فرودگاه وارد می‌شود، اغلب اولین کاری که می‌کند ارسال عکس‌های فرودگاه و چمدان و بلیتش به اینستاگرام است یا اینکه توییتر خود را به روزرسانی می‌کند. این فرصتی است برای بازاریابان گردشگری که گردشگران را پیدا کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب می‌توانید گردشگران را به سمت مراکز مختلف محلی برای بازدید هدایت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بپرسید «انجام چه کاری در تعطیلات شما را بیشتر هیجان زده می‌کند؟» اگر آنها اشاره کنند که حیوانات وحشی و حیات وحش را دوست دارند، می‌توانید روستاهای دورافتاده را برای سفر پیشنهاد دهید یا آنها را به یک محیط محلی برای بازدید بفرستید.

۳. مراکز محلی گردشگری خود را با یک هسته مرکزی پشتیبانی کنید: بگذارید یکی از شهرها برای جذب گردشگر تلاش کند و بعد گردشگران را به سمت دیگر مناطق هدایت کنید. ممکن است شهر دیگر جاذبه زیادی نداشته باشد اما مثلا برای مسیرهای پیاده‌روی یا ماهیگیری‌اش معروف باشد، پس توان خود را برای تبلیغ این‌گونه پتانسیل‌ها بگذارید. این استراتژی را به سایر مناطق نیز گسترش دهید. برای هر مرکز یک هسته ایجاد کنید تا به عنوان رسانه محلی برای گردشگران عمل کند، این رسانه محلی همچنین می‌تواند به سوالات مختلف گردشگران نیز پاسخ دهد، مشکلاتشان را پیگیری و حل کند. به عنوان مثال، پرسش‌های گردشگران در مورد بهترین رستوران‌ها با موسیقی زنده یا بازارهای محلی برای خرید را پاسخ دهد.

۴. آموزش و برنامه‌ریزی برای مسافران منفی و ناراضی: مارک ربیچوک می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های گردشگری مطمئن نیستند که بهترین روش برای مقابله با بازدیدکنندگان ناراضی چیست.» بنابراین با استراتژی‌های از پیش تعیین شده نمی‌خواهند آتش‌ بیار معرکه باشند و باعث اختلاف نظر بزرگ‌تری شوند، بنابراین استراتژی پیشنهادی تنها زمانی که جواب دهد، لازم است. پیشنهادمان این است که برای کارمندان خود آموزش‌های بیشتری بگذارید و برنامه‌ای برای چگونگی مقابله با مسافران منفی ایجاد کنید. پاسخ زودهنگام به این‌گونه مسافران تجربه‌های منفی را خنثی کرده و اثرات واکنش‌های آنان را به حداقل می‌رساند. تجربه نشان داده که با توجه زودهنگام به آنها، اغلب مسافران ناراضی به طرفداران برند شما در آینده تبدیل خواهند شد.

۵. استفاده از داده‌های اجتماعی برای درک بهتر بازدیدکنندگان خارج از بازار: «یکی از مواردی که برای مشتریان ما به خوبی کار می‌کند، بادقت دیدن و شنیدن سخنان آنها در شبکه‌های اجتماعی است که به ما درک بهتری می‌دهد تا بدانیم نظرات بازدیدکنندگان خارج از بازار راجع به مقصد چگونه است»؛ کریس مرسر، مدیر اجرایی حسابداری در Hootsuite که مشاور سازمان‌های بازاریابی مقصد نیز هست، چنین می‌گوید. به‌عنوان مثال، شما در حال برنامه‌ریزی تبلیغاتی برای جذب بازدیدکنندگان بریتانیا هستید. مقاصد شما، اسکی، منطقه تاکستان‌های انگور و حیات وحش ساحلی را ارائه می‌دهد. بیشترین جاذبه‌ای که بازدیدکنندگان بریتانیا دوست دارند، چیست؟ شما می‌توانید از میلیون‌ها داده در رسانه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب، وبلاگ‌ها، اینستاگرام، توییتر و بحث‌های آنلاین اطلاعات جمع‌آوری کنید تا به بینشی در این مورد برسید. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی اثرگذار استفاده کنید. همچنین به شما نشان می‌دهد از چه جاذبه‌هایی در فیلم تبلیغاتی تلویزیون استفاده کنید یا چه تصاویری را در تبلیغات چاپی خود انتخاب کنید.

۶. دو برابر شدن در اینستاگرام: همه می‌دانند اینستاگرام تعاملات بالایی، به خصوص برای برندهای مسافرتی ایجاد می‌کند. در استراتژی بازاریابی گردشگری ۲۰۱۸ توصیه می‌کنیم سرمایه‌گذاری بیشتری در فرآیند جذب مخاطب داشته باشید. عکس‌ها و هشتگ‌های خود را با هوشیاری انتخاب کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 24 تیر 97، شماره: 3413648



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین