پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۵۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
بانک مرکزی با هدف تسهیل عملیات بانکی برای مردم، مجوز برداشت از حساب‌جاری اشخاص حقیقی را بدون ارائه چک و از طریق حواله ساتنا و پایا صادر کرد.

شعارسال: بانک مرکزی باهدف تسهیل عملیات بانکی برای مشتریان با ابلاغ بخش‌نامه‌ای به شبکه بانکی مجوز برداشت از حساب‌جاری اشخاص حقیقی را از طریق حواله ساتنا و پایا صادر کرد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، این بخشنامه بنابر درخواست بانک‌ها صادرشده و بر اساس آن اشخاص حقیقی می توانند در زمان مراجعه به شعب بانک در صورت همراه نداشتن دسته‌چک عملیات برداشت از حساب‌جاری را از طریق حواله ساتنا و پایا که یک حواله برداشت از حساب است، انجام دهند.

البته در بخشنامه حساب‌جاری که سال گذشته به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده، این موضوع موردتوجه قرارگرفته بود اما در دستورالعمل آن آمده بود:" هرگونه برداشت از حساب به‌غیراز چک باید به تائید و تصویب بانک مرکزی برسد " که این دستورالعمل ابهاماتی را برای برخی بانک‌ها ایجاد کرده بود.

بانک مرکزی باهدف ابهام‌زدایی از این بخش‌نامه و تسهیل عملیات بانکی برای مشتریان، موضوع برداشت از حساب‌جاری اشخاص حقیقی بدون ارائه دسته‌چک را به کمیسیون پولی و بانکی ارجاع داد و بر اساس مصوبه این کمیسیون، مجوز برداشت از حساب‌جاری اشخاص حقیقی از طریق حواله ساتنا و پایا صادر شد. البته اشخاص حقیقی باید برای انجام این فرآیند به شعبی مراجعه کنند که در آن حساب‌جاری دارند.

متن بخش‌نامه‌ای که از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ‌شده به شرح زیر است:

احتراماً با اشاره به بند 2 نامه شماره 94.288909 مورخ 9 دی‌ماه سال 94 و پیرو ابهام به وجود آمده برای برخی از بانک‌ها مبنی بر تعمیم فرم جدید ساتنا برای برداشت از حساب‌جاری بدون صدور چک توسط صاحب حساب، بدین‌وسیله مصوبه کمیسیون محترم پولی و بانکی به شرح زیر به واحدهای ذی‌ربط ارسال می‌شود.

" فرم حواله الکترونیکی ساتنا و پایا به‌شرط حضور و احراز هویت کامل صاحب حساب، به‌عنوان مجوز برداشت از حساب‌های جاری صرفاً اشخاص حقیقی، بدون الزام صاحب سپرده به ارائه چک در نظر گرفته می‌شود. "

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1397 ، کد خبر: 1824750 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
ا.ف75
امیدوارم در پس این تسهیل شدن دوباره تخلف هایی جوونه نزنه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین