پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بیشتر از اینکه در بازداشت وکلا، فعالان زن و ستاره‌دار شدن دانشجویان انتظار از قوه قضاییه وجود داشته باشد، انتظار از دولت وجود دارد که مدافع قانون اساسی، ناظر بر قانون اساسی و مدافع حقوق شهروندی باشد.

شعارسال:یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بیشتر از اینکه در بازداشت وکلا، فعالان زن و ستاره‌دار شدن دانشجویان انتظار از قوه قضاییه وجود داشته باشد، انتظار از دولت وجود دارد که مدافع قانون اساسی، ناظر بر قانون اساسی و مدافع حقوق شهروندی باشد.

علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به بازداشت وکلا، فعالان زن و ستاره‌دار شدن دانشجویان، گفت: من فکر می‌کنم در وهله اول منشور حقوق شهروندی باید رعایت شود. سال گذشته آقای روحانی این منشور حقوق شهروندی را رونمایی و در یک مجموعه مدون کرد. بنابراین به‌عنوان اولین قدم عملی دولت باید با توجه به نقض‌های مکرری که در مواردی نسبت به حقوق شهروندان اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات هم جنبه ملی پیدا می‌کند و در افکار عمومی ایجاد شائبه می‌کند، ورود کند.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: بیشتر از اینکه در بازداشت وکلا، فعالان زن و ستاره‌دار شدن دانشجویان انتظار از قوه قضاییه باشد، انتظار از دولت است که مدافع قانون اساسی، ناظر بر قانون اساسی و مدافع حقوق شهروندی باشد. بنابراین معاونت حقوقی ریاست‌جمهور، شخص رییس جمهور، وزیر دادگستری و وزیر کشور مجموعه‌ها و مقاماتی هستند که در دفاع از حقوق شهروندی به‌نوعی ساکت هستند.

رحیمی گفت: مسئولین ذی‌ربط باید حتماً نسبت به بازداشت وکلا و فعالان زن، ستاره‌دار شدن دانشجویان و... اعلام موضع کنند و این اعلام موضع مقامات امید را در مردم تقویت می‌کند که دولت در دفاع از حقوق شهروندان جدی است.

او در خصوص اینکه آیا نقض حقوق شهروندی را حاصل عملکرد دولت می‌دانید یا نهادهای موازی، گفت: در حوزه‌های مختلف نهادهای موازی زیاد داریم ازجمله حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی. در موضوع بازداشت وکلا، فعالان زن و ستاره‌دار شدن دانشجویان که شاهد نقض حقوق شهروندی هستیم؛ قوه قضاییه و هم مراجع امنیتی باید اقداماتشان در چارچوب قانون باشد و مهم‌تر از اقدام در چارچوب قانون پاسخگویی به افکار عمومی و روشنگری در مواردی است که بر بستر شبکه‌های اجتماعی شائبه‌های ملی ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس در خصوص اقدام نمایندگان در مقابل بازداشت‌های اخیر و ستاره‌دار شدن دانشجویان، تاکید کرد: نمایندگان در نطق‌های مختلف و تذکرهای کتبی به‌صورت مکرر در این خصوص اعلام موضع کرده‌اند اما اولین قدم برای اینکه جدیت دولت در حمایت از منشور حقوق شهروندی را نشان دهد موضع‌گیری مقامات ارشد دولت نسبت به مواردی است که حقوق شهروندان نقض شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد،تاریخ انتشار20شهریور97، کدخبر: 231664، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
ا.ف75
من احساس میکنم که هنوز عده ای تو کشور هستن که یک سری قوانین مدنی رو مهم تر از معیشت و اقتصاد میدونن! مردم تا نون نداشته باشن باقی چیزا براشون مسخره ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین