پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
مشاور معاون درمان در امور اورژانس های خوزستان گفت: هزینه های درمانی مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز برابر با ساخت 2 بیمارستان است.
شعارسال: دکتر آرش فروزان روز چهارشنبه در نشست خبری پیام رسان سلامت در سرسرای اداری دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: این هزینه سالانه بیش از 400 میلیارد ریال است که احداث 2 بیمارستان 32 تختخوابه با آن امکان پذیر است.

وی گفت:این مقوله هزینه های بسیاری ناشی از نقص عضو مصدوم به صورت مستمر بر سیستم بهداشت و درمان وارد می کند و همچنین عواقب اجتماعی ناشی از فقدان سرپرست خانوار به خانواده و جامعه را به دنبال دارد.

فروزان ادامه داد: اقدامات اساسی برای مدیریت و درمان بیماران ترومایی در سال های اخیر توسط این دانشگاه انجام شده که از مهمترین اقدامات، تدوین گایدلاین (گایدلاین های بالینی مجموعه ای نظام مند از آخرین و معتبرترین شواهد علمی هستند که شیوه های برخورد بالینی با یک بیمار را بطور طبقه بندی شده با در نظر گرفتن اولویت ها،‌ اثربخشی و هزینه اثربخشی بیان می کنند) نحوه مراقبت از این قبیل بیماران است.

مشاور معاون درمان در امور اورژانس های خوزستان در خصوص مراحل خدمات رسانی به مصدومان از نظر زمانی نیز گفت:این مراحل شامل از زمان وقوع حادثه تا زمان رسیدن ماموران امدادی، از زمان رسیدن ماموران امدادی تا رسیدن بیمار به بیمارستان، و زمان بستری در بیمارستان است که در بیمارستان ها الگوریتم کاملا استاندارد برخورد با بیمار تصادفی وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر فرد آموزش ندیده بر بالای سر بیمار در زمان حادثه کار اشتباهی انجام دهد فاجعه درست می شود که ممکن است باعث مرگ یا فلج یک نفر شود پس در صورت آموزش ندیدن تا زمان رسیدن ماموران امدادی نباید اقدامی در مورد جابجایی یا درمان بیمار انجام شود.

فروزان افزود: اگر سطح آگاهی مردم بالا برود انقلابی در زمینه کاهش مرگ و میر بیماران ایجاد می شود.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 ، کدخبر:83031410 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
هزینه درمان الان انقدر بالارفته که کسی پول نداره بایسد بمیره م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
چه آمار وحشتناکی. چرا زودتر از این حرفها به فکر پیشگیری از بروز این حوادث و مشکلات نیافتادند؟؟
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین