پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: به‌رغم تخصیص سهمیه پزشک متخصص در برنامه ششم توسعه به سازمان تامین اجتماعی، در شهرهای استان با مشکل کمبود متخصص مواجه هستیم.

شعار سال: صادق جلیلی با بیان اینکه خوزستان دارای ۳۰ مرکز درمانی شامل شش بیمارستان فعال و ۲۴مرکز درمانی سرپایی است، اظهار کرد: علاوه براین بیمارستان آبادان با ۶۰‌درصد و بیمارستان دزفول نیز با ۶۵‌درصد پیشرفت در حال احداث هستند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: خوزستان از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی بهره‌مند است که در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم خدمات درمانی دریافت می‌کنند.جلیلی با بیان اینکه سال گذشته هزینه‌های درمان در بخش مستقیم حدود ۴۲۶ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: این میزان بودجه که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ با ۱۳ میلیارد تومان رشد مواجه بود، در حوزه تعمیرات اساسی، ارتقای هتلینگ، خرید تجهیزات و هزینه‌های جاری مدیریت شده است.

وی تعداد طرح‌های تعمیر شده در سال گذشته را ۲۴ طرح برشمرد و اظهار کرد: مهم‌ترین طرح تعمیراتی اورژانس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز با ۲۶ تخت بود که به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه در شش بیمارستان ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی همچون آمبولانس و دستگاه میکروسکوپ پیشرفته خریداری شده است، گفت: سال گذشته ساخت‌و‌ساز توسعه بیمارستان شوشتر با اعتبار ۵/ ۱۵ میلیارد تومان آغاز شد که با اتمام طرح تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت خواهد رسید.

جلیلی، تعداد بیماران ویزیت شده توسط پزشکان و متخصصان استان در سال گذشته را پنج میلیون ۴۰۰ هزار نفر برشمرد و افزود: سال گذشته تعداد ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند و متوسط اشغال تخت در این بیمارستان‌ها ۴۷/ ۷۱‌درصد بوده است.وی تعداد زایمان‌های طبیعی در سال گذشته را ۸۵۰۰ و تعداد زایمان‌های سزارین را ۶۷۵۰مورد برشمرد و گفت: همچنین سال گذشته در حوزه پذیرش و اعزام بیمار، ۷۲۹۴مورد اعزام به داخل استان و ۳۲۷ مورد نیز اعزام بیمار به خارج از استان به ثبت رسیده است که بیشترین علت اعزام به خارج از استان جراحی قلب و بیماری سرطان بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: به‌رغم کاهش ۱۵‌درصدی اعزام بیمار به سایر استان‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۵، امیدوار هستیم تمامی تخصص‌های لازم درمانی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) فراهم شود تا شاهد کاهش آمار اعزام به سایر استان‌ها باشیم. وی درخصوص کمیسیون پزشکی بدوی و تجدیدنظر گفت: در این خصوص علاوه بر اهواز در ۱۲ شهر، شورای پزشکی فعال است؛ در اهواز و ۱۴ شهر نیز مرکز معاینه‌های بیمه‌های اختیاری فعال هستند.جلیلی ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های منابع، برخی اهداف بلند مدت تامین اجتماعی اجرایی نشده اما تمام تلاش مجموعه بر این بوده که محدودیت منابع تاثیری بر کیفیت خدمات نداشته باشد.

وی تکمیل طرح‌های درمانی آبادان، دزفول و شوشتر را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی استان برشمرد و گفت: علاوه بر این به زودی طرح توسعه پلی‌کلینیک سوم خرداد خرمشهر آغاز خواهد شد تا بتوانیم خدمات جدیدی در این شهرستان ارائه دهیم.مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: این پلی‌کلینیک اکنون فعال است اما با پیگیری‌های صورت گرفته و با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند شاهد توسعه و احداث کلینیک‌های تخصصی در آن خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار خوزستان و نمایندگان استان در مجلس، درمانگاه شهرستان باوی نیز در سال جاری کلنگ‌زنی خواهد شد و در شهرستان مسجدسلیمان نیز پلی‌کلینیک مطرح و پس از تهیه زمین، کار آغاز خواهد شد؛ در بهبهان نیز با توجه به جمعیت بیمه شده و محدودیت فضای فیزیکی بیمارستان این شهرستان، ساخت پلی‌کلینیک جزو اهداف سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان که از درمانگاه تامین اجتماعی بی‌بهره هستند، با اولویت‌بندی ساخت‌و‌ساز درمانگاه احداث می‌شود. جلیلی با اشاره به راه ‌اندازی نهضت آی.تی در بیمارستان‌ها گفت: در مراکز ملکی، استفاده از دفترچه و نسخه کاغذی به صفر رسیده و تمام مراکز بهداشتی و درمانی تامین اجتماعی استان به‌صورت الکترونیک نسخه ارائه می‌دهند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش درمان غیرمستقیم نیز بتوان این روند راآغاز کرد.

برخی واحدها از فرصت بخشودگی جرائم استفاده نمی‌کنند

همچنین مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: بخشودگی جرائم فرصت مناسبی برای افزایش توان اقتصادی واحدهای صنعتی است اما متاسفانه مورد استقبال برخی کارفرمایان قرار نمی‌گیرد. محمود یارعلیزاده اظهار کرد: افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان دو میلیون و ۸۹۵ هزارنفر هستند که پوشش بیمه‌شدگان در استان خوزستان نسبت به سال قبل رشد ۳/ ۴‌درصدی را نشان می‌دهد و این رقم در کشور ۹/ ۶‌درصد است.وی افزود: نسبت ضریب پشتیبانی صندوق‌های بیمه‌گر در استان ۶۳/ ۴‌درصد است که هرچه این ضریب بیشتر باشد سازمان قدرت مالی بیشتری خواهد داشت. این ضریب در کشور ۲۴/ ۵‌درصد اعلام شده در حالی که استاندارد آن ۶‌درصد است.

یارعلیزاده تاکید کرد: پایین بودن ضریب پشتیبانی استان از کشور و استاندارد تعریف‌شده به معنی ارائه خدمات کمتر نیست بلکه خدمات تعریف شده هستند و طبق این تعاریف ارائه می‌شوند. مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: سهم بیمه‌شدگان اصلی اجباری تامین شده در استان ۵۴/ ۸۰‌درصد است در حالی که این رقم در کشور ۶۹‌درصد است. همچنین سهم خوزستان در بیمه اختیاری ۳/ ۳‌درصد ثبت شده که علت‌هایی همچون هزینه بالا یا کم بودن درآمد دارد.وی گفت: یک سوم معادل ۳۰ هزار نفر از بازنشستگان استان، بازنشسته مشاغل سخت‌و زیان‌آور هستند و ۱۰سال زودتر از سازمان تامین اجتماعی مزایا و ۱۰ روز زودتر حقوق دریافت می‌کنند.

یارعلیزاده اظهار کرد: تراز مالی در تامین اجتماعی استان بدون حوزه درمان مثبت پنج ‌درصد است و هرچه سازمان در بخش بیمه‌ای درآمد حاصل می‌کند ۹۵‌درصد آن در حوزه درمان هزینه می‌شود و اگر هزینه بخش درمان به هزینه‌ها اضافه شود تراز مالی این اداره کل ۲۰درصد منفی خواهد شد.مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در ادامه گفت: این سازمان درآمد دولتی ندارد و تنها منابع آن در ماده ۲۸ قانون اساسی تعریف شده است. ۱/ ۸۹‌درصد درآمد سازمان تامین اجتماعی خوزستان از حق بیمه‌ها تامین می‌شود.وی اظهار کرد: خوزستان بعد از تهران برون‌سپاری برخی خدمات را در دستور کار خود قرار داد. ۱۷ کارگزاری در استان فعال هستند و بخشی از خدمات سازمان تامین‌اجتماعی را ارائه می‌دهند و شش کارگزاری در اهواز، مسجدسلیمان، سوسنگرد، شوش، هفت‌تپه و حمیدیه در حال راه‌اندازی هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 24 تیر 97، شماره: 3413679



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین