پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
شهرستان عسلویه با تولید بخش عمده گاز کشور و استقرار صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان پایتخت اقتصادی و انرژی کشور شناخته می‌شود.
شعار سال: نبود دستگاه دیالیز در عسلویه به عنوان پایتخت اقتصادی و انرژی کشور باعث شده تا بیماران کلیوی علاوه بر رنج بیماری، مشکلات رفت و آمد به دیگر نقاط را نیز متحمل شوند.
 شهرستان عسلویه با تولید بخش عمده گاز کشور و استقرار صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان پایتخت اقتصادی و انرژی کشور شناخته می‌شود.

هرچند که در توسعه صنایع این شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته و هر روزه شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های جدیدی هستیم ولی بی‌توجهی به محیط پیرامونی این صنایع، باعث آسیب‌های جدی به مردم این مناطق شده است.

یکی از پیش‌نیازهای توسعه صنعتی در هر منطقه، توسعه محیط پیرامونی همگام با پیشرفت صنعت است که در عسلویه این مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و نارضایتی اهالی را در پی داشته است.

انتظار می‌رود امکانات سلامت عسلویه مانند یک پایتخت باشد ولی مردم به داشتن امکاناتی همچون دیگر شهرستان‌ها هم راضی هستند ولی به آن نرسیده‌اند.
توسعه بخش سلامت یکی از مهمترین مطالبات مردم در مناطق مختلف است که در عسلویه نیز به عنوان پایتخت اقتصادی و انرژی کشور انتظار می‌رود این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

هرچند انتظار می‌رود امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی در شهرستان عسلویه مانند یک پایتخت باشد ولی مردم این مناطق به داشتن امکاناتی همچون دیگر شهرستان‌ها هم راضی هستند ولی به آن نرسیده‌اند.

علی‌رغم تلاش‌ها و اقداماتی که برای توسعه بخش سلامت در شهرستان عسلویه صورت گرفته است، این شهرستان همچنان از بسیاری از امکانات و نیازها محروم است که می‌تواند به نبود دیالیز در این شهرستان اشاره کرد.

* عسلویه دیالیز ندارد

 نبود دستگاه دیالیز از جمله مهمترین مواردی است که بیماران کلیوی و دیالیزی شهرستان عسلویه را به شهرستانهای همجوار از جمله کنگان و پارسیان می فرستد و علاوه بر خطرات بین شهری هزینه های زیادی را برای این بیماران بوجود آورده است.

در شهرستان عسلویه ۱۷ بیمار دیالیزی وجود دارد که چند نفر از این بیماران با ویلچر حرکت می کنند و همچنان با عدم امکانات دیالیز دسته پنجه نرم می کنند.

اغلب این بیماران وضعیت معیشتی و درآمد آنان چندان مطلوبی ندارند و توان پرداخت هزینه‌های سنگین رفت و آمد به مرکز شهرستان ها را ندارند که رنج بیماری و رنج رفت و آمد و تامین هزینه را باید با هم تحمل کنند.

* رنج سفر برای دیالیز

خدیجه دهقان یکی از بیماران ویلچری و دیالیزی روستای بیدخون شهرستان عسلویه به خبرنگار مهر گفت: نبود دستگاه دیالیز در شهرستان عسلویه مشکلات فراوانی را برای بیماران ایجاد کرده است.

هفته‌ای سه بار باید مسافت روستا تا کنگان را طی کنیم که هزینه زیادی را متحمل می‌شوم و گاهی مواقع در کنگان هم به دلیل کمبود تخت در بیمارستان با مشکلات زیادی مواجه می شوم
وی افزود: هفته‌ای سه بار باید مسافت روستا تا کنگان را طی کنیم که با وجود وضعیت جسمی بنده مسافت زیادی است که هزینه زیادی را متحمل می شوم و گاهی مواقع در مرکز شهرستان کنگان هم به دلیل کمبود تخت در بیمارستان با مشکلات زیادی مواجه می شوم.

بیماران کلیوی و دیالیزی شهرستان عسلویه با تنظیم درخواستی، از مسئولین استان و شهرستان درخواست کردند تا نسبت به تجهیز و راه اندازی بخش دیالیز در شهرستان  عسلویه و کمک به بیماران این شهر اقدام کنند.

* توسعه بیمارستان عسلویه

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه بیمارستان عسلویه اظهار داشت: توسعه خدمات درمانی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از جمله عسلویه را با جدیت دنبال و پیگیری می‌کنیم.

سکینه الماسی اضافه کرد: با توجه به نبود بخش‌های دیالیز در بیمارستان عسلویه، توسعه این بیمارستان و راه‌اندازی بخش‌های تخصصی مورد نیاز مردم ضروری است.

وی تصریح کرد: توسعه بخش سلامت در شهرستان عسلویه همواره به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار بوده است و تلاش می‌کنیم تا امکانات و بخش‌های مورد نیاز مردم در این بیمارستان مستقر شود.

الماسی از تدوین بسته سلامت برای حوزه‌های درمان، بهداشت و پیشگیری خبر داد و بیان کرد: به دنبال تصویب بسته سلامت برای حوزه‌های درمان، بهداشت و پیشگیری در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر هستم که می‌تواند گامی موثر در ارتقای سطح سلامت منطقه ایفا کند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه زیرساخت درمانی در مناطق پیرامونی تاسیسات نفت و گازی افزود: توجه به زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در نقاط نفتی مورد توجه است که در این راستا همکاری وزارت نفت مورد توجه است.

* کمبود امکانات در عسلویه پذیرفتنی نیست

بیماران دیالیزی از نبود دستگاه دیالیز در شهرستان عسلویه در عذاب هستند و امید است مسئولان مربوطه به این بخش از مشکل بیماران شهرستان عسلویه توجه ویژه ای داشته باشند.

شاید بتوان کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی در برخی از نقاط را تحمل کرد ولی در عسلویه که بخش قابل توجهی از درآمد کشور در این شهرستان تامین می‌شود، چنین فقری قابل توجیه نیست.

مردم شهرستان عسلویه میزبانان شایسته‌ای برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بوده‌اند و می‌طلبد که این صنایع نیز درد مردم را درک کنند و گام‌های خوبی برای توسعه این شهرستان بردارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2 تیر 1397، کدخبر: 4327595 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین