پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۵۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
رئيس بيمارستان 15 خرداد شهرستان ورامين گفت: توسعه بيمارستان شهداي 15 خرداد شهرستان ورامين در بحث اورژانس، درمانگاه و بخش دياليز نيازمند همکاري شهرداري است.

شعار سال: علي فتحي در خصوص توسعه اورژانس، درمانگاه و بخش دياليز بيمارستان شهداي 15 خرداد اظهار داشت: طبق مکاتباتي که صورت گرفت، اداره کل درمان تأمين اجتماعي استان تهران، مقرر شد که نسبت به بهبود فضاي اورژانس بيمارستان شهداي 15 خرداد با توجه به بار مراجعات و شرايط ويژه‌اي که منطقه دارد به لحاظ پوشش دادن جمع کثيري از بيمه‌شدگان، محروميت منطقه و شرايط خاصي ازجمله تصادفات و حوادث ناشي از کار، اورژانس اين بيمارستان توسعه يابد.
وي افزود: در اين خصوص کارهاي اوليه انجام‌شده است و نقشه‌ها بر اساس استانداردهاي وزارتخانه آماده و بحث مکاتبات جهت تأمين اعتبار هم از سوي سازمان انجام‌شده است، اما منوط به اخذ مجوز از سوي شهرداري ورامين است.
*
توسعه بيمارستان 15 خرداد ورامين نيازمند همکاري شهرداري است
فتحي تصريح کرد: بخش دياليز از واجبات دشت ورامين است، با توجه به تعداد بيماراني که دارد و اين هم مستلزم ايجاد بخش جديد و بحث ساخت‌وساز است و مديرکل درمان تأمين اجتماعي استان تهران جهت راه‌اندازي بخش دياليز قول مساعد داد.
رئيس بيمارستان 15 خرداد شهرستان ورامين اظهار کرد: يکديگر از به نامه‌هاي ديگر ما در بخش درمانگاه تخصصي به جهت وجود داروخانه و آزمايشگاه باوجود تراکم مراجعه‌کننده‌اي که است نياز به بهبود دارد و درصورتي‌که امکاناتش فراهم شود، درمانگاه اختصاصي در ورودي بيمارستان احداث خواهد شد.
وي بابيان اينکه اين سه هدف مهم نيازمند مساعدت و همکاري شهرداري ورامين است، بيان داشت: از شهرداري درخواست داريم که در خصوص پرونده‌اي که از سال 86 مفتوح است نگاه ويژه‌اي داشته باشد.
فتحي افزود: در برخي از شهرهاي کشور، شهرداري طي يک روز زمين و جواز را اهدا مي‌کند و ساير ادارات هم پاي‌کار مي‌آيند که مرکز درماني سريع‌تر ايجاد شود و يا توسعه يابد و اميدواريم در سطح شهرستان ورامين هم اين‌طور باشد و بتوانيم مشکلات بيمارستان را برطرف نماييم.
*
طرح تحول سلامت بسيار خوب است و بايد تأمين منابع آن بازنگري شود
رئيس بيمارستان 15 خرداد شهرستان ورامين در خصوص طرح تحول سلامت گفت: هر کاري که شروع مي‌شود قاعدتاً يکسري مزايا و معايب دارد. ميدانيد که اقشار آسيب‌پذير جامعه تحت پوشش هيچ بيمه‌اي نبودند و نياز به درمان داشتند و اجراي طرح تحول سلامت اين مشکلات را حل کرد.
وي تأکيد کرد: اين طرح بسيار خوب است اما بايد تأمين منابع آن بازنگري شود و سيستم ارجاع هم بايد يک سامانه‌اي باشد که باقدرت بيشتري بحث بيماريابي و ارجاع بيماران از طريق سيستم ارجاع در سازمان بيمه سلامت و برنامه‌هاي وزارت بهداشت انجام شود.
فتحي بيان داشت: متولي بحث بهداشت و درمان در کشور طبق قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي ايران به وزارت بهداشت و درمان واگذارشده است و سازمان تأمين اجتماعي هم در کنار وزارت بهداشت و درمان با مراکز درماني که دارد خدمت‌رساني مي‌کند. چون اين طرح مختص وزارت بهداشت بوده است، رديف بودجه و جذب نيرو براي سازمان تأمين اجتماعي در نظر گرفته نشده است.
*
مردم حق‌دارند از روند درمان خودآگاه باشند
رئيس بيمارستان 15 خرداد شهرستان ورامين تأکيد کرد: مردم ولي‌نعمت ما هستند و حق‌دارند از روند درمان خودآگاه باشند و مسائل و مشکلات خود را پيگير باشند، ما هم وظيفه‌داريم که پاسخگو باشيم و بدون هيچ قيد و شرطي مسائل درماني اين عزيزان را رفع نماييم.
وي تصريح کرد: در نظر بگيريد بخش اورژانس بيمارستان شهداي 15 خرداد 22 تخت دارد و در بعضي مواقع 50 بيمار در حال درمان است که از اين 50 بيمار بعضي مواقع شش مورد آن‌ها توسط پذيرش آي سي يو و بيماران بدحال و تصادفي باشند ديان مواقع تخت و نيروي انساني کمبود داريم و کمبود کارمند مشکلاتي را پيش مي‌آورد که در حال رفع آن هستيم.
فتحي گفت: اگر مراجعه‌کنندگاني طرح شکايت دارند در ساعات اداري به واحد رسيدگي به شکايات مراجعه کنند، اگر اقدام اصلاحي بود انجام مي‌شود در ساعات غير اداري هم سوپروايزر بيمارستان پاسخگو است.
*
جابجايي بيمار از بيمارستان منوط به کسب اجازه از سامانه‌ وزارت بهداشت
رئيس بيمارستان 15 خرداد شهرستان ورامين اظهار کرد: ما بايد بااطلاع رساني و آموزش، سطح آگاهي مردم را در اين‌گونه موارد که پيش مي‌آيد بالا ببريم.
وي افزود: وقتي شهروندان به بيمارستان و مراکز زيرمجموعه مراجعه مي‌کنند، همکاران ما در حد توان خود خدمت‌رساني مي‌کنند و تا جايي که خدمات در توان ما نباشد بيمار را با رضايت همراهان به بيمارستان مجهزتر اعزام خواهيم کرد و براي اين کار بيمارستان بايد اجازه بيمار را از سامانه‌ وزارت بهداشت دريافت کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 8 مرداد 97، کد مطلب: 20180730072144565: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
این توسعه هارو در زمینه درمانی مدیون و مرهون اقای هاشمی هستیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
امیدوارم با همکاری شهرداری ها و وزارت بهداشت هر چه بیشتر شاهد تاسیس بیمارستان و درمانگاه در کشور باشیم
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین