پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان سالیانه بیش از 163 میلیارد تومان برای پنج هزار بیمار هموفیلی زیر پوشش بیمه ای خود هزینه می‌ کند.

شعار سال: از اول تا هفتم مردادماه هفته حمایت از بیماران هموفیلی نام دارد.به نوشته تارنمای سازمان بیمه سلامت، «حنان حاجی محمودی» امروز (پنجشنبه) به مناسبت هفته حمایت از بیماران هموفیلی افزود: هزینه بالای داروهای بیماران هموفیلی باعث شد دولت آنان را در ردیف بیماری‌ های خاص با برخورداری از پوشش بیمه ‌ای قرار دهد.
به گفته وی، حدود 10 هزار و 500 بیمار هموفیلی پرونده‌ دار در کشور زندگی می کنند.
وی اضافه کرد: اگر آمار حدود پنج هزار نفری بیماران هموفیلی زیر پوشش بیمه سلامت را که به طور میانگین دو میلیون و 900هزار تومان در ماه به هر کدام از آنها اختصاص داده می‌ شود مبنا قرار دهیم، این افراد بیشترین سرانه را بین بیماران خاص (34 میلیون تومان در سال) دارند.
این مسوول تصریح کرد: خدمات تزریق خون و فاکتور و برخی آزمایش‌ های دوره ‌ای این بیماران، رایگان است. حتی 19 قلم دارو نیز در بسته خدمتی بیماران هموفیلی به صورت رایگان زیر پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارد.
«مهمتر از همه این موارد، اقدام پیشگیرانه سازمان بیمه سلامت برای انجام آزمایش‌های پیش از تولد نوزادان برای والدین مبتلا به بیماری خاص است که در مراکز تعیین شده بدون اخذ هزینه انجام می ‌شود
وی ادامه داد: به طور متوسط هر بیمار هموفیلی در سال 12 بار به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه کرده و از خدمات لازم بهره ‌مند می ‌شود.
حاجی محمودی گفت: حدود 64 هزار بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت کشور قرار دارند که برای تامین داروها و خدمات تخصصی آنان، سالیانه حدود 900 میلیارد تومان هزینه می‌ شود.
بیماری هموفیلی معروف ترین اختلال انعقادی است که در دو نوع «آ» و «ب» ظهور پیدا می کند.
این بیماری ارثی است و از طریق ژن موجود روی کروموزوم ایکس منتقل می شود.
در این بیماران توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون هنگام خونریزی و پارگی رگ مختل می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 4 مرداد 97، کد مطلب: 82982572: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
خوبه که به این عزیزان هم در جامعه داریم توجه میکنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین