پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تخلفات برخی شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی اعلام کرد: گزارشاتی در این زمینه به ما رسیده و موارد را به مراجع نظارتی و قضایی اعلام کردیم اما تا صدور حکم قضایی و دادگاه تجدیدنظر مجاز به اعلام اسامی شرکت‌ها نیستیم.

شعارسال: ایرج حریرچی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا تا به حال گزارشی از تخلف در واردات دارو و تجهیزات پزشکی داشته‌اید، اظهار کرد: گزارشاتی در این زمینه به ما رسیده و موارد را به مراجع نظارتی و قضایی اعلام کردیم اما تا صدور حکم قضایی و دادگاه تجدید نظر مجاز به اعلام اسامی شرکت‌ها نیستیم و مواردی هم از تخلفات داریم که همکاری‌های لازم برای رسیدگی به آنها در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر اساس اختیاراتی که وزارت بهداشت در تخصیص ارز در صدور مجوزهای بعدی دارد، برای شرکت‌های متخلف محدودیت‌ها و اختیارات قانونی را اعمال می‌کند.

وی در ادامه از اعلام اسامی شرکت‌های احتکار کننده تجهیزات پزشکی خودداری کرد و گفت: بر اساس اصول اخلاقی و علمی تا اعلام نظر نهایی نمی‌توانیم اسامی شرکت‌های متخلف را اعلام کنیم.

حریرچی در پاسخ به این که چرا در زمان تحریم‌ها دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان امام خمینی خراب شده و مردم را به بیرون از بیمارستان ارجاع می‌دهند، گفت: رئیس سازمان غذا و دارو با انجمن تجهیزات پزشکی هر روز صبح تا ظهر جلسه‌ای به منظور تامین دارو و تجهیزات پزشکی دارد و ما تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی را خریداری می‌کنیم اما باید توجه داشته باشیم که هر یک از تجهیزات پزشکی و دستگاه‌‌ها عمر مناسبی دارند و درصد معقولی هم احتمال خرابی آنها وجود دارد اما در دوران غیر تحریم نیز اقدامات متعددی برای تامین قطعات تجهیزات پزشکی صورت داده‌ایم.

وی ادامه داد: شرکت‌های وارد کننده مسئولیت تامین قطعات و تجهیزات وارد شده را در زمان تحریم و غیر تحریم برعهده دارند اما از برخی از شرکت‌هایی که به درستی وظایف خود را انجام نمی‌دهند گلایه‌مندیم.

وی در مورد اظهارات وزیر بهداشت مبنی‌بر اینکه در شرایط توفان قرار داریم، گفت: برای واردات برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی که استفاده دو گانه دارند با مشکلاتی مواجه هستیم بر همین اساس اشاره وزیر بهداشت به واژه توفان مناسب بوده زیرا ممکن است در این دوران آسیب جدی به این صنعت وارد شود و شاید نیز به خوبی از این دوره عبور کنیم.

پشت پرده اعتراضات در مقابل وزارت بهداشت

حریرچی در ادامه نشست خبری هفتگی خود در مورد تجمعات اخیر کارگران برخی از شهرستان‌ها به دلیل عدم پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بیش از 41 میلیون و 900 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش دارد، اما حدود 400 تا 500 نفر با اتوبوس از شهرستان‌ها و برخی مناطق تهران، با آدرس غلط دستگاه و تشکل پشت پرده، برای اعتراض مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده و از قول جامعه کارگری، سخنانی گفتند

وی افزود: به دستور وزیر بهداشت این افراد را در سالن امام جواد(ع) دعوت کردیم اما اکثر این معترضان افراد مسن و بازنشستگان بودند و وزیر بهداشت در شورای معاونین وزارت بهداشت با اطلاع از این تجمع به دلیل گرمای هوا،خواستار حضور آنان در تالار امام جواد (ع) وزارت بهداشت شد تا معترضان در شرایط مناسب، اعتراضات خود را مطرح کنند در حالی که این مسایل هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت نداشت.

حریرچی ادامه داد: در سه ماه گذشته، هیچ اتفاق جدیدی در حوزه قوانین تامین اجتماعی و وزارت بهداشت نیفتاده است و پشت پرده این تحرکات و تحریک کردن این تعداد افراد محدود را می‌دانیم زیرا مجلس در اسفند ماه سال گذشته مصوبه ای داشت که بعد از تایید شورای نگهبان، توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد که سهم درمان بیمه تامین اجتماعی نزد خزانه باشد، اما دستگاه و تشکل کارگری وابسته، آدرس اشتباهی داده‌اند.

وی افزود حدود 70 درصد از خدمات بستری کارگران و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود و در بیمارستان‌های دولتی به ازای هر 3 بیمار بیمه سلامت، 2 بیمار بیمه تامین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند، یعنی به ازای 100 بیمار بیمه سلامت، 68 بیمار بیمه تامین اجتماعی از خدمات بهداشتی و درمانی، بهره‌مند می‌شوند.

حریرچی گفت: موضوعی که امروز معترضان به آن اعتراض داشتند و برخی مسائل را به وزیر بهداشت نسبت می‌دهند، ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد. کارگران در مجلس، دارای نماینده هستند. افتخار ما، خدمت به کارگران و فقرا است، همه مطالبات که امروز این تعداد محدود در تجمع مطرح کردند از وظایف وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی است.

حریرچی یادآور شد: از سال 64 تا کنون که در بیمارستان امام خمینی در حال تحصیل و رفت و آمد بودیم همواره شاهد خرابی و تعویض برخی از دستگاه‌ها بوده‌ایم و این مساله را نباید به تحریم‌ها نسبت دهیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 25 تیر 1397 ، کدخبر: 406149 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
ا.ف75
ای کاش از همون ابتدا در مورد این مسائل امدیشیده میشد تا با فضای کنترلی بیشتری این ارزها توزیع بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین