پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۵۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه دامن زدن به گرفتاری بیماران در مراکز درمانی با افزایش نابهنگام ارز کلید خورد، گفت: طرح تحول سلامت به جای راهگشایی معضل آفرین شد.

شعار سال: سیدهفاطمه ذوالقدر، درباره وضعیتخدمات رسانیبه بیماراندر بیمارستان های دولتی، افزود: تأمین خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت های پزشکی حقی استهمگانی که در اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف شده خدمات و حمایت های لازم را برای مردم در برخورداری از تأمین اجتماعی و بیمه فراهم کند.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور ونوسانات شدید و نابهنگام قیمت ارز منجرشده است کهمشکلات بخش درمان و دارو برای خدمات رسانی به بیماران گسترش یابد.

ذوالقدر افزود: انتظار می رفت،طرح تحول سلامت بتواند راهگشای در فرایند درمان بیماران باشد اما هم اکنونخود به یک معضل تبدیل شد، چراکه در نبود زیرساخت های لازم ،کمبود تخت های بیمارستان مکفی و پرستار، پزشک موجبات شلوغیخدمات رسانی به بیماران در بیمارستان های را دولتی فراهم کرده است.

وی ادامه داد:گرانی ها، فقر مالی و تنگناهای اقتصادی توان و امکان مراجعه به بیمارستان های خصوصی را تنها برای برخی از بیماران میسر می کند بنابراین ضرورت توسعه بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی بخش دولتی برای ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و خانواده های آنها الزام آورکرده است.

ذوالقدر افزود: اما باید در نظر داشت که بخش قابل توجه ای از درآمد بیمارستان های دولتی متکی به مطالبات آنها از بیمه هاست و در شرایط عدم پرداخت به موقع مطالبات، مشکلات در خدمات رسانی و طرح های توسعه بیمارستان ها و تجهیز آنها را با مشکلات مضاعفی مواجه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلستصریح کرد: بیماران به عنوان ذینفعان اصلی بخش خدمات درمانی در معرض آسیب و نارضایتی قرارمی گیرند و این در حالی است که انجام نظامند و شایسته خدمت رسانی به مردم در هر بخشی وابسته به همگرایی و تعامل و زدودن مشکل در یکایک بخش هاست که در فرایند درمان نیز لازم است.

وی ادامه داد: این اجماع و تعامل به نحو شایسته و مطلوب در میان عوامل مختلف و ذی ربط با موضوع بهداشت و درمان صورت پذیرد تا بتوانیم یاری گر بیماران در فرایند درمان باشیم و باری از دوش مشکلات و آلام آنها برداریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه دامن زدنبه گرفتاری بیماران در مراکزدرمانی با افزایش نابهنگام ارز کلید خورد، گفت: طرح تحول سلامل به جایراهگشایی معضل آفرین شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 15 آبان 97، کد مطلب: 4451374: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
برام جالب بود، بالاخره مجلسی ها متوجه مشکل شدند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
م.آ75
اینکه اینم طرح معضل آفرین بود درست اما چه کار برای جبرانش کردین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین