پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: فقط حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون نفر هستند که پرونده الکترونیک سلامت ندارند.

شعار سال: علی‌رضا اولیایی منش با بیان این‌که پرونده الکترونیک سلامت به میزان خیلی زیادی پیش‌رفت کرده، گفت: فقط حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون نفر هستند که پرونده الکترونیک سلامت ندارند. این اقدامات به تدریج اتفاق افتاده و تا زمان رسیدن به مرحله ایده آل فاصله‌ای نداریم.

وی درباره طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نیز بیان کرد: پرونده الکترونیک سلامت به تنهایی کارگشا نیست و هر فردی باید پرونده الکترونیک داشته باشد. همه مراکز سرپایی باید به مراکز بهداشتی وصل باشند تا بتوان از پرونده الکترونیک استفاده کرد.

اولیایی منش ادامه داد: از سال ۹۶ تا الان تمرکز در وصل مراکز به یک سامانه بوده است. مراکز تصویربرداری تمامی به سازمان تامین اجتماعی وصل هستند و طرح تحول سلامت در حال نتیجه دادن است. ما در حال حاضر در فناوری اطلاعات بیش از ۹۰ درصد پیش‌رفت داشتیم و شبکه جامعه فناوری اطلاعات به زودی تکمیل خواهد شد.

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در ادامه درباره اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت اظهار کرد: اگر قرار باشد اقدامات جامع باشد باید همه ذینفعان دیده شوند. معاونت اجتماعی عضو شورای تحول است و هر هفته نظرات مردم را ارائه می‌کند.

وی افزود: ایجاد پرونده الکترونیک باید همراه با ایجاد زیرساخت‌ها باشد. این کار متوقف نشده است بلکه برای نظام مند شدن در حوزه سلامت احتیاج به نظام ارجاع و پرونده پزشکی داریم.

اولیایی منش تاکید کرد: ساده‌ترین چیزی که در کشور از سالیان سال تا الان در حوزه سلامت داشتیم سیستم بیمارستانی بوده است. یکی از کارهای انجام شده در طرح تحول سلامت وصل کردن بیمارستان‌ها به سامانه مرکزی وزارت بهداشت بود که در اول اجرای طرح بیشتر بیمارستان‌ها به سامانه مرکزی وصل نبودند.

رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: در حال حاضر پزشک خانواده و نظام ارجاع در حال گسترش در سراسر کشور است و تکمیل آن یک دهه دیگر زمان نیاز دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تی نیوز، تاریخ 27 مرداد 97، کد مطلب: 10336:www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
ا.ف75
واقعا بازده ای که کار های اقای هاشمی داشته در این خوزه بی نهایت در این سالها زیاد بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین