پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
محمد رضا دارابی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: اجرای برنامه نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت از مهمترین راهکارها در راستای صرفه جویی هزینه ها است و در حال حاضر این برنامه در سه شهرستان زیر پوشش این دانشگاه به اجرا در آمده است.
شعارسال:رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نوسازی۳۳۰ هزار متر مربع از فضای بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به انجام رسیده است.

محمد رضا دارابی ظهر پنج شنبه در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: اجرای برنامه نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت از مهمترین راهکارها در راستای صرفه جویی هزینه ها است و در حال حاضر این برنامه در سه شهرستان زیر پوشش این دانشگاه به اجرا در آمده است.

وی افزود:خدمت در حوزه سلامت باید با بالاترین کیفیت به مردم ارائه شود و برای تحقق این امر سازمان های بیمه گر و تمامی مسئولان و سازمان هایی که به شکل مستقیم و غیر مستقیم در سلامت تاثیر دارند باید با دانشگاه همکاری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری برنامه تحول نظام سلامت شکل گرفت تا مردم دغدغه ای در حوزه سلامت نداشته باشندوکاهش پرداخت از جیب مردم و ارجاع نشدن بیماران برای هیچ اقدام درمانی و یا تهیه ملزومات پزشکی و دارویی به خارج از بیمارستان از نخستین بسته های حمایتی این برنامه بود.

وی گفت:تا پیش از اجرای این برنامه ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شد و مردم برای دریافت خدمات سرگردان بودند ولی با اجرای این طرح تمام ملزومات توسط بیمارستان ها تهیه شود اگر چه که در اجرای این برنامه نیز مشکلاتی ایجاد شد اما هدف عمده آن کاهش پرداخت از جیب مردم و جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان بود که به آن دست یافتیم.

دارابی اضافه کرد:ارتقاء خدمات هتلینگ در مراکز درمانی از دیگر اقدامات در قالب برنامه تحول نظام سلامت استکه نوسازی۳۲۰ هزار متر مربع و بازسازی۳۳۰ هزار متر مربع از فضای بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد:کوتاه کردن زمان بستری بیماران در مراکز درمانی، تدوین فرآیندها برای مصرف بهینه دارو و تجهیزات، پیگیری برای دریافت راهنمای بالینی و تشویقگروه های علمی برای به اجرا گذاشتن آنها از دیگر برنامه های دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:پیگیری جدی برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و به تبع آن راه اندازی نظام ارجاع و سطح بندی خدمات در شهرستان ها و مرکز استان از مهمترین برنامه های در دست اقدام است وبر اساس برنامه ریزی پذیرش ۷۰ درصد بیماران از کلینیک های ویژه از طریق سیستم ارجاع انجام می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15شهریور 97، کدخبر: 4395853، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
واقعا اینکه یه عزمی ایجاد شده برای بازسازی بیمارستان ها بی نظیره!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
خوبه به بالاتر رفتن کیفیت خدمات کمک میکنه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین