پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از ابتدای امسال پنج هزار میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمات سلامت شامل مراکز درمانی و داروخانه ها پرداخت شده است و تا 27 مهرماه نیز هزار میلیارد تومان در اختیار این مراکز قرار می گیرد

شعارسال:رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از ابتدای امسال پنج هزار میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمات سلامت شامل مراکز درمانی و داروخانه ها پرداخت شده است و تا 27 مهرماه نیز هزار میلیارد تومان در اختیار این مراکز قرار می گیرد.

 طاهر موهبتی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود: این ارقام به جز سه هزار میلیارد تومان اسناد خزانه است که بانک عامل در پرداخت آن تاخیرهایی داشته و تذکر هم دریافت کرده است.
وی درباره برگزاری جلسه شورای عالی بیمه و مصوبه آن گفت: بر اساس مصوبات این جلسه پس از چهار سال هزینه دیالیز افزایش یافت و از 45 هزار تومان به 65 هزار تومان برای سه صافی دیالیز رسید.‌
رئیس هیات مدیره بیمه سلامت اظهار داشت: 16 هزار و 500 نفر دیالیزی و 67 هزار نفر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 85 درصد از بیمه رایگان استفاده می کنند‌.
موهبتی ابراز امیدواری کرد: در سال 97 بودجه واقعی تر به بیمه سلامت اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه اولویت پرداخت‌ها با شرکت‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی است، گفت: با هزار میلیارد تومانی که در هفته آینده پرداخت می‌شود، 70 درصد هزینه های بخش دولتی در شهریور ماه 96 و 100 درصد هزینه های تیرماه 97 پرداخت می شود و در بخش غیردولتی 60 درصد هزینه های تیرماه و 100 درصد خردادماه پرداخت خواهد شد.
موهبتی گفت: بنابراین با اقدامات انجام شده مقرر شد امسال 60 درصد مطالبات ارائه دهندگان خدمات سلامت طی دو هفته به صورت علی‌الحساب پرداخت شود و بقیه طی سه ماه پرداخت شود، در حال حاضر در سال 97 در زمینه پرداخت مطالبات به روز و حتی جلوتر هستیم و امیدواریم با کمک دولت و با حمایت سازمان برنامه و بودجه همین روند ادامه یابد و این امنیت ذهنی برای ارائه‌کنندگان خدمات حفظ شود.
وی با اعلام اینکه در سال 97 پرداخت‌ها منظم شده است، افزود: امیدوارم بتوانیم همین روال را ادامه دهیم زیرا نگرانی این است که در ادامه تغییری در این حوزه ایجاد شود؛ بنابراین باید از هر حادثه‌ای که نظم پرداختی‌ها را به هم می‌زند، جلوگیری شود.
موهبتی با اشاره به کاهش مطالبات سال 96 نیز گفت: مطالبات مراکز ارائه خدمت در ماه‌های منتهی به اسفند 97، هفت هزار و 490 میلیارد تومان بود که در حال حاضر کاهش یافته و در بخش خصوصی 950 میلیارد تومان و در دانشگاه‌ها سه هزار و 700 میلیارد تومان است. از ابتدای سال 97 هم هیچ بدهی نداریم؛ چراکه پرداخت‌ها به روز شده است.
وی افزود: اگر منابع کافی وجود ندارد، باید هزینه ها مدیریت و بسته خدمتی به صورت منطقی تدوین شود. البته تاکید می‌کنم که آخرین بخشی که باید در منابع آن صرفه‌جویی شود، حوزه سلامت، درمان و بیمه سلامت است. ابتدا باید در حوزه‌های دیگر منابع محدود شود و آخرین بخش حوزه سلامت باشد که البته امیدواریم هیچ وقت این اتفاق نیفتد و دولت و مجلس همیشه به حوزه سلامت کمک کرده‌اند.
موهبتی ادامه داد: باید توجه کرد که در سال 92 قبل از اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب مردم در این حوزه حدود 60 درصد بود، اما در قانون برنامه پنجم به صراحت گفته شد که پرداخت از جیب مردم باید کاهش یابد

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار22مهر97، کدخبر: 83065218، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
این کمکها به داروخونه ها کجا تاثیرشو میذاره؟
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین