پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کارشناس مسئول بيماران هموفيلي وزارت بهداشت از ثبت بيش از ۱۰ هزار بيمار مبتلا به اختلالات انعقادي در سامانه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: يکي از برنامه‌هاي جدي وزارت بهداشت در اين حوزه در سال ۹۷، ايجاد مراکز جامع هموفيلي و ساير بيماران مبتلا به اختلالات انعقادي است.

شعار سال: دکتر راضيه حنطوش‌زاده با بيان اينکه درحال‌حاضر حدود ۱۰هزارو ۸۰۰ بيمار مبتلا به اختلالات انعقادي و خونريزي‌دهنده در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده‌اند، گفت: حدود شش هزار نفر از اين بيماران مبتلا به نوع شديد اختلالات خونريزي‌دهنده هستند. حنطوش‌زاده به اجراي برنامه درمان يا مراقبت جامع از بيماران مبتلا به اختلالات انعقادي اشاره کرد و افزود: در اين برنامه بررسي مي‌کنيم اين اختلالات در چه ارگان‌هايي از بدن بيمار عارضه ايجاد مي‌کند تا با اين اقدام بتوانيم از بروز عوارض آن جلوگيري کنيم. در حالت معمولي نبايد اجازه دهيم بيمار هموفيلي خونريزي کند و مفصلش تخريب شود، بعد سراغ ما بيايد تا درمانش کنيم؛ بنابراين در وهله اول بايد پيشگيري کنيم و براي پيشگيري و بهبود کيفيت زندگي بيمار هم بايد يک برنامه جامع داشته باشيم.

او افزود: در برنامه جامع بيماران مبتلا به اختلالات انعقادي يک‌سري مشاوره‌هاي تخصصي برنامه‌ريزي شده است. برای مثال با توجه به اينکه بيماران مبتلا به اختلالات انعقادي، فراورده‌هاي خوني دريافت مي‌کنند، بايد هر شش ماه يک بار مشاوره تخصصي عفوني و گوارشي براي جلوگيري از عفونت‌هاي ويروسي مانند هپاتيت و اچ‌‌آي‌وي برايشان در نظر گرفته شود تا در اين مشاوره‌ها، ويزيت شده و از حمايت‌هاي لازم بهره‌مند شوند يا اينکه يک متخصص ارتوپد بايد هر شش ماه يک بار بيماراني را که هنوز خونريزي‌هاي زيادي نداشته‌اند، معاينه کرده و اجازه ندهيم مفاصل اين بيماران تخريب شود. حنطوش‌زاده با بيان اينکه يکي از برنامه‌هاي جدي وزارت بهداشت در اين حوزه در سال ۹۷ ايجاد مراکز جامع هموفيلي و ساير بيماران مبتلا به اختلالات انعقادي است، گفت: بر همين اساس از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي مختلف استعلام گرفته‌ و نيازهاي تجهيزاتي و نيروي انساني آنها را در زمينه فيزيوتراپي، دندانپزشکي، آزمايشگاه و... احصا کرده‌ايم؛ بنابراين دو اقدام را انجام مي‌دهيم؛ يکي تعليم و آموزش نيروهاي انساني در اين حوزه و ديگري تجهيز مراکز درماني که در برنامه عملياتي سال ۹۷ قرار دارد. حنطوش‌زاده در پايان درباره اظهاراتي مبني بر کمبود داروهاي بيماران هموفيلي در چند هفته اخير، گفت: آخرين محموله دارويي به دليل تغيير نرخ ارز وارد نشده بود؛ يعني وقتي داروها وارد گمرک شد، نرخ ارز بالا رفت و قيمت‌ها تغيير کرد و به همين دليل تا زمان قيمت‌گذاري مجدد داروها، يک ماه طول کشيد.

البته در اين مدت هم دارو در بازار وجود داشت و هيچ مشکلي نداشتيم. درحال‌‌حاضر هم دارو هموفيلي‌ها وارد شده و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 6 مرداد 97، شماره: 3205


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین