پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۹۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه بررسی ژنتیکی سلامت جنین، موسوم به «ان جی اس»، که توسط این سازمان خریداری شده است اکنون گرفتار پیچ و خم نوسانات ارزی و در گمرک بلاتکلیف مانده است.

شعار سالجعفر محسنی افزود: برای خرید این دستگاه 15 میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم با ترخیص آن از گمرک تا 2 ماه آینده این دستگاه راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان ناباروری در کشورمان نسبت به میانگین جهانی بالاتر است و حدود 22 درصد زوج ها مشکل ناباروری دارند.

محسنی اظهار داشت: دلیل اینکه برخی افراد نابارور با روش‌های کمک درمانی «آی یو آی»، «آی وی اف» و «آی سی اس تی» جواب نمی‌گیرند، ناهنجاری‌های ژنتیکی جنین است.

وی گفت: باتوجه به نبود امکانات در استان، برخی برای اطمینان از سلامت جنین به تهران و یا سایر استان‌ها مراجعه می‌کردند که برای رفع این مشکل جهاد دانشگاهی استان اقدام به خرید دستگاه NGS«ان جی اس» کرده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی افزود: با کمک این دستگاه سلامت ژنتیکی جنین‌ بررسی می شود و درصد شکست در روش‌های کمک باروری کاهش می یابد.

وی با بیان این‌که ماهانه یکهزار و 500 نفر به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی مراجعه می‌کنند، گفت: بخش عمده‌ای از این افراد با دریافت خدمات ساده مشکل شان برطرف می شود و حدود 10 درصد مراجعه کنندگان با روش‌های اساسی فرآیند درمان را ادامه می‌دهند.

محسنی با اشاره به اخذ مجوز کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت توسط جهاد دانشگاهی اظهار داشت: هدف اصلی از احداث این کلینیک انجام بررسی‌های اولیه جهت پیشگیری از بیماری‌ها است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در زمینه انرژی‌های نو، ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما از نظر انرژی خورشیدی وضعیت خوبی دارد برای برق رسانی به مناطق دورافتاده و چادرهای عشایر این مرکز اقدام به طراحی و ساخت نیروگاه خورشیدی کرده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تولید پنج هزار مگاوات برق از طریق انرژی خورشید از تعهدات کشورمان در معاهده‌های بین ا‌لمللی است، گفت: با تلاش همکاران، جهاد دانشگاهی توانایی راه اندازی نیروگاه‌های مگاواتی را دارد و سال گذشته در اهواز نیروگاه 100 کیلوواتی افتتاح کرد، ضمن اینکه ما نیز نیروگاه‌هایی با اندازه‌های مختلف در آذربایجان شرقی راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به تلاش جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی کارخانه تولید سلول‌های خورشیدی در تبریز، گفت: برای این کارخانه 17 استاندارد بین‌المللی مطرح شده و این موضوع را به واسطه سرمایه‌گذاری خارجی پیش‌ می‌بریم تا سلول‌های خورشیدی را در تبریز تولید کنیم.

محسنی با تاکید بر اینکه 600 مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی در کشور تولید می‌شود که این رقم باید به پنج هزار مگاوات برسد، اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی قطب تولید انرژی خورشیدی بوده و با توجه به این‌که توسعه‌ این انرژی هزینه بر بوده و به سرمایه‌گذاری بالا نیاز دارد، برای توسعه‌ی آن باید ارز دولتی اختصاص یابد و یا این‌که قیمت خرید افزایش یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 15مرداد 97، کدمطلب: 82993109، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
این بحث و طرح ارتباط مستقیم برای ترخیص پس کشک است؟
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
این گمرک هم بلای جون مردم ما شده! خداییش برای چیزایی که به اساس زندگی مردم ربط داره این همه به چشم سودجویی نگاه نکنین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
کمرک راحت ماشینای ان میلیاردی رو رد میکنه اونوقت به وسایل پزشکی و درمانی که میرسه میشه وزارت اطلاعات و ارتش
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین