پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵۶ نقطه نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد شده است.

شعار سال: محمد ابراهیم شرکاء صبح سه شنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان، اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان از سال ۷۹ آغاز به کار و در سال ۸۳ با تشکیل استان خراسان جنوبی عملا به عنوان شرکت توزیع برق خراسان جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق در استان ۷۱۱ مگاوات است، افزود: ۱۳۱ فیدر فشار متوسط در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طول خطوط فشار متوسط استان به ۱۲ هزار و ۵۶۵ کیلومتر رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۹ هزار مشترک در استان وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۹۰۰ مشترک کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه در هر کیلومتر مربع از مساحت استان ۲.۳۸ مشترک وجود دارد است در صورتی که این رقم در کشور به ۲۱ مشترک در هر کیلومتر مربع می رسد، عنوان کرد: سالانه متوسط سرانه هر مشترک در استان چهار هزار و ۳۰۰ کیلووات ساعت است.

سرانه خاموشی استان یک هفتم متوسط کشوری

شرکاء با اشاره به اینکه متوسط مصرف مشترکین خانگی استان یک هزار و ۴۳۷ کیلووات ساعت در سال است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه سرانه خاموشی مشترکین در استان یک هفتم متوسط کشوری است، اظهار داشت: علی رغم پراکندگی شهرها اما پایداری شبکه برق در استان مطلوب است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منافع حاصل از تفاوت تلفات با میانگین کشوری در اقتصاد ملی سالانه بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان است، افزود: پرتی انرژی در سال گذشته در استان ۷.۲۶ درصد بوده در صورتی که این رقم در میانگین کشوری ۱۰.۶۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ نقطه نیروگاه خورشیدی در استان ایجاد شده است، گفت: تا کنون ۱۴۴ مشترک نیروگاه های خورشیدی خود را به مجموع یک هزار و نه کیلووات احداث و به بهره برداری رسانده اند.

شرکاء با اشاره به اینکه Gis در سطح شرکت توزیع برق استان به صورت کامل پیاده سازی شده است، عنوان کرد: تعویض تیرهای برق فرسوده استان ۷۳۸ هزار و ۵۵۹ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

۴۲ میلیارد تومان مطالبات شرکت برق خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات فصل انرژی برابر قانون و دستور العمل بودجه صرفا برای توسعه و بهینه سازی شبکه های روستایی استان صرف هزینه می شود، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی که اغلب متقاضیان و به ویژه در روستاها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند واگذاری انشعابات رایگان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به واقعی نبودن قیمت های انرژی و انشعابات، بیان کرد: قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق از قیمت فروش تکلیفی برق بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان انرژی به فروش می رسانیم اما در حال حاضر ۴۲ میلیارد تومان مطالبات داریم، افزود: متوسط قبض خانگی استان در هر دوره ۲۷ هزار تومان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 23 مرداد 97، کد مطلب: 4374358:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین