پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۷۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
مهذب ترابی، تنها راه برون رفت از بحران فعلی قطعی برق را مدیریت صحیح مصرف دانست و اذعان داشت که مدیریت تقاضا باید در کشور نهادینه شود، حال آنکه "چیت چیان" وزیر قبلی نیرو در مورد مدیریت تقاضا حرف‌های بسیاری زد اما در چهار سال، هیچ کاری صورت نگرفت.

شعار سال: مدیر عامل اسبق شرکت توزیع برق تهران بزرگ، عمده ترین دلیل قطعی‌های مداوم برق در کشور را ناشی از کاهش شدید ضریب ذخیره برق عنوان کرد و گفت که اقتصاد برق کشور دچار چالش عدم تکافوی هزینه برق مصرفی شده که نتیجه آن در نهایت، افت ضریب ذخیره برق تا زیرحد استاندارد بوده است.

سعید مهذب ترابی استاندارد معمول ضریب ذخیره برق در بسیاری از نقاط را حدود 20 درصد برشمرد و اظهارداشت که با توجه به رشد بین شش تا هشت درصدی مصرف برق و عدم تکافوی هزینه سرمایه گذاری در صنعت برق در سال‌های اخیر، ضریب ذخیره صنعت برق نتوانسته متناسب با استاندارد معمول حرکت کند و در نهایت منجر به افزایش قطعی‌های برق شده است.

به گفته وی، ضریب ذخیره برق کشور در شرایط فعلی با نقطه تولید و مصرف سر به سر بوده است مهذب ترابی، در عین حال تایید کرد که در قطعی‌های اخیر برق، عدم پیش بینی درست از رقم رشد مصرف و تولید برق در کشور هم تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل اسبق شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه به دلیل کاهش بارندگی، تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی از 10 هزار به پنج هزارمگاوات کاهش یافته است به «نود اقتصادی» توضیح داد که باید وزارت نیرو تمهیداتی را بیاندیشد که تولید 10 هزار مگاوات برق از نیروگاه برق آبی، همواره پایدار باشد حال آنکه اینطور نشده و با افت تولید، دچار کمبود برق هم شده‌ایم.

وی اظهارداشت که به جای افزایش ظرفیت سالی پنج هزار مگاوات نیروگاه، باید دولت روحانی، تقاضای مصرف را مدیریت می کرد که در عمل هیچ کاری صورت نگرفت.

مهذب ترابی، تنها راه برون رفت از بحران فعلی قطعی برق را مدیریت صحیح مصرف دانست و اذعان داشت که مدیریت تقاضا باید در کشور نهادینه شود، حال آنکه "چیت چیان" وزیر قبلی نیرو در مورد مدیریت تقاضا حرف‌های بسیاری زد اما در چهار سال، هیچ کاری صورت نگرفت.

وی گفت که در حال حاضر، 10 میلیون کولر آبی با تکنولوزی مربوط به 50 سال قبل در کشور فعال بوده و ادامه داد که میزان مصرف آب و برق این مقدار کولر وحشتناک بوده و جالب تر اینکه سالانه 800 هزار کولر هم به این آمار اضافه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 9 مرداد 97، کد مطلب: 2112872: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
همه عادت دارن بگم مدیریت قبلی اومدو هیچ کاری نکرد اینا که در نقش وزیرن بدتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین