پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
تغییر ساعات کار ادارات و دستگاه های اجرایی به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی در تابستان به تصویب هیئت دولت رسید.

شعار سال: هیئت وزیران در جلسه یکشنبه مورخ 13 خرداد 1397 خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابجایی ساعات کار ادارات و دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

تصمیمات دولت برای مدیریت مصرف برق در دستگاه ­های اجرایی در بازه زمانی 20 خرداد تا پایان مرداد 97

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران به منظور مدیریت مصرف برق توسط ادارات و دستگاه ­های دولتی، بانک­ ها، شهرداری­ ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی برای گذر از اوج مصرف در تابستان سال جاری، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابجایی ساعات کار و استفاده از تمامی ظرفیت ­های دستگاه های اجرایی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.

در جلسه هیئت وزیران که به ریاست حجت­ الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس­ جمهوری برگزار شد، به استانداران در تمامی شهرهای استان­ های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان ­های استان ­های دیگر که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت­ های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه ­های مشمول را به ساعت 6:30 صبح تا 13:30 تغییر دهند.

همچنین کلیه دستگاه ­های اجرایی مکلف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آن ها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد کاهش یابد.

هیئت وزیران همچنین کلیه دستگاه­ های مذکور را ملزم کرد نسبت به مواردی از قبیل خاموش کردن سیستم­ های سرمایشی و روشنایی غیرضروری پس از پایان وقت اداری، استفاده از حداقل انرژی الکتریکی برای روشنایی در روز و تنظیم دمای محیط کار روی حداقل 25 درجه سانتی­گراد و استفاده از مولدهای اضطراری برای تولید برق در ماه ­های تیر و مرداد از ساعت 12:00 الی 18:00 اقدام نمایند.

همچنین کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از 100 کیلووات هستند، موظف شدند طی ماه ­های تیر و مرداد بین ساعات 12:00 تا 16:00 جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت­ های نیروگاهی خود استفاده کنند و وزارت نفت نیز موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت­ های بخش صنعت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شناسنامه قانون، تاریخ انتشار 13 خرداد 97، کد مطلب: 67، www.shenasname.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
چنین چیزی واقعا لازم بود ؛ امیدواریم فشار بر منابع برق با این برنامه ها کمتر از گذشته شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین