پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
ایران گرفتار بدمصرفی آب و برق است و برای اصلاح الگوهای مصرف تمام مسئولان و مردم باید دست به کار شوند. چراکه تمام کسانی که بر این موضوع تأثیر مثبت ومنفی دارند در حلقه مدیران تعریف می‌شوند. این موضوع را وزیر نیرو می‌گوید. رضا اردکانیان معتقد است که اساساً مدیر کسی است که اداره می‌کند و بر وضعیت تأثیر می‌گذارد. حال با سیاست، قانون، نحوه اجرا و نحوه تخصیص منابع یا با بد مصرف کردن. لذا همه مردم مدیران آب و برق کشورند و اداره صنعت آب برق خارج از توان یک دستگاه دولتی است.

شعار سال: ایران گرفتار بدمصرفی آب و برق است و برای اصلاح الگوهای مصرف تمام مسئولان و مردم باید دست به کار شوند. چراکه تمام کسانی که بر این موضوع تأثیر مثبت ومنفی دارند در حلقه مدیران تعریف می‌شوند. این موضوع را وزیر نیرو می‌گوید. رضا اردکانیان معتقد است که اساساً مدیر کسی است که اداره می‌کند و بر وضعیت تأثیر می‌گذارد. حال با سیاست، قانون، نحوه اجرا و نحوه تخصیص منابع یا با بد مصرف کردن. لذا همه مردم مدیران آب و برق کشورند و اداره صنعت آب برق خارج از توان یک دستگاه دولتی است.

با این حال دولت نیز تلاش‌هایی برای اصلاح مصرف آب و برق انجام داده است. در این زمینه اردکانیان در گفت‌و‌گو با «ایران» از طرحی صحبت کرد که امروز به مصوبه هیأت وزیران تبدیل خواهد شد؛ یعنی تغییر ساعت کار ادارات و دستگاه‌های دولتی. طرحی که چندان جدید نیست اما کمک زیادی به کاهش مصرف برق در استان‌ها خواهد کرد.

او با بیان اینکه شرایط تأمین آب و برق تابستان امسال ویژه است، اظهار کرد: برق شرایط دشوار تری نسبت به آب دارد. در راستای کاهش مصرف این کالا تصویب نامه‌ای از هیأت وزیران می‌گیریم که بر اساس آن ساعت کار ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها تغییر خواهد کرد. در برخی از استان‌ها به ساعت مشخص شده در تصویب نامه و در برخی دیگر همراستا با نیاز استان تغییرات ساعتی اعمال می‌شود تا مصرف برق متناسب با تولید شود.

سال گذشته نیز در راستای مدیریت مصرف برق در تابستان، هیأت دولت به استانداران استان‌هایی که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند، این اختیار را داد که ساعات کار فعالیت دستگاه‌های اجرایی در استان‌های خود را تغییر دهند. ادارات دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی مشمول این طرح شدند. حتی ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه‌های استان‌های گرمسیر به ساعت 6:۳۰ صبح تا ۱۳:30 تغییر کرد.

وزیر نیرو می‌گوید: در بخش آب هم با همکاری مردم باید تا نیمه خرداد مصرف را مدیریت و آب را پس‌انداز کنیم. این پس‌انداز برای تابستان به ما کمک می‌کند که تابستان را بدون قطع آب سپری کنیم.

او ادامه داد: مردم کم آبی را درک می‌کنند. وقتی می‌بینند که ارتفاع آب ذخیره شده پشت سد امیرکبیر کرج پایین آمده، فشار آب کم شده یا طعم آب تغییر کرده است، متوجه می‌شوند که کم آبی داریم اما در مورد برق شرایط فرق دارد. تا زمانی که به یک نقطه بحرانی نرسد و برق قطع نشود، مصرف‌کنندگان مشکل را حس نمی‌کنند.

اردکانیان با بیان اینکه در شرایط فعلی باید مصرف را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم، گفت: امسال کم آبی و کاهش بارش‌ها حدود 5 هزار مگاوات بر کاهش تولید برق کشور تأثیر دارد و باید با کمک یکدیگر و مصرف صحیح‌تر تابستان را پست سر بگذاریم. در غیر این صورت مصرف بی‌رویه برق در پیک امسال هزینه سنگینی برای تک تک ما خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 469080 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین