پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
دانشجوی داروسازی دانشگاه جندی شاپور از تلف شدن موش‌های آزمایشگاهی بر اثر شدت گرما و قطعی برق خبر داد.

شعار سال: دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: خانه حیوانات دانشکده داروسازی از زمانی که ساختمان جدید این دانشکده را می‌سازند، خراب شده و در سه سال اخیر نیز کانکسی برای نگهداری حیوانات ساخته اند که فاقد هر گونه امکانات آزمایشگاهی برای نگهداری موش‌هاست.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دانشجویان، حیواناتی را که برای پروژه‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کنند، در تمام دوره آزمایش در این کانکس نگه می‌دارند؛ اما از آنجایی که این حیوانات نیاز به جای خنک دارند، برای تامین برق این کانکس باید از ژنراتور استفاده شود که متاسفانه در چند روز اخیر به دلیل قطعی برق این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بارها شاهد بودیم که موش‌های این آزمایشگاه همگی به دلیل قطع برق و گرما تلف شده اند، افزود: این اتفاق در حالی رخ داده که برخی از دانشجویان روز‌های پایانی پروژه‌های خود را سپری می‌کردند. به طور مثال دانشجویی که باید ۲۰ روز برای یک پروژه داروسازی سپری کند، موش‌ها را خریداری و مواد مورد نیاز را با قیمت بالا تهیه کرده است؛ اما در روز شانزدهم به دلیل قطع برق و گرمای بیش از حد موش‌ها تلف شده اند و در واقع ثمره تلاش دانشجو به طور کامل از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه این مواد و موش‌ها برای دانشجو بسیار هزینه بر است، افزود: پنج گرم از ماده مورد آزمایش ۳۷۰ هزار تومان هزینه دارد موش‌های این پروژه‌ها نیز هر کدام ۱۲ هزار تومان است و هر دانشجو باید بیش از ۵۰ موش تهیه کند و برای دانشجویی که در شهرستان درس می‌خواند، خرید موش‌ها بیش از ۶۰۰ هزار تومان هزینه برمی دارد.

این دانشجوی داروسازی با اشاره به اینکه بعد از معدوم شدن موش‌ها این ماجرا را از دانشگاه پیگیری کرده است، ادامه داد: پیگیری ما از روابط عمومی دانشگاه به نتیجه‌ای نرسید و آن‌ها می‌گویند موش هایتان از گرما و در زمان قطع برق از بین رفته اند و به همین دلیل ما مسئول آن نیستیم.

قطع برق جان موش‌های آزمایشگاهی را گرفت

این دانشجوی داروسازی در ادامه اضافه کرد: دانشجویان بدون اطلاع از این ماجرا وقتی برای ادامه کار به محل آزمایشگاه برگشته بودند، با موش‌های مرده‌ای روبه رو شدند که از شدت گرما خیس بودند؛ زیرا درجه هوای اهواز بیش از ۵۱ درجه است و حالا شما تصور کنید دمامی هوا در یک کانکس که به دلیل نبود برق به شدت گرم و کاملا در معرض گرمای آفتاب است، تا چه اندازه بالا می‌رود. پیش از این قرار بود یک ژنراتور به طور موقت در این کانکس نصب شود، زیرا سال گذشته و سال قبل آن این اتفاق رخ داده بود؛ اما حالا دانشجویان دست خالی مانده اند و رفتن برق شاید بیشترین ضرر را به آن‌ها رسانده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 13 تیر 97، کد مطلب: 695361، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
باید اداره برق این خسات ها را بچردازد و از قوه قضاییه انتظار میرو این مطالبات راروی زمین نگذارد
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
بعضی از موشهای ازمایشگاهی قیمتی حدود 3 میلیون تومن دارند و باید در نگهداری ازشون بیشتر از این حرفا دقت بشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین