پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
شهرستان لنده از گرمسیری ترین شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد است که با افزایش دما مصرف آب و برق در این شهرستان دو و یا چند برابر می شود که مسئولان تنها راه حل آن را مصرف بهینه مردم می دادند.

شعار سال: با شروع فصل تابستان شدت دما در شهرهای گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل همجوار بودن با خوزستان به اوج خود می رسد به طوری که افزایش دما در برخی روزها تا مرز 55 درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید.

از این رو افزایش نسبی دما در شهرستان لنده از تیرماه سال جاری موجب شده تا در اکثر مناطق شهری لنده مصرف برق و آب شرب خانوار افزایش پیدا کند و در پی آن دستگاه‌های اجرایی با تلاش و قوت بیشتری در پی جبران تأمین منابع آب و برق گام بردارند ولی با وجود این همه تلاش برخی مناطق شهر با مشکلات آب شرب مواجه هستند که اداره آب وفاضلاب به ناچار از طرح سهمیه بندی آب جهت پوشش همگانی شهروندان استفاده خواهدکرد.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دمای هوا براساس نقشه های ماهواره ای در ساعت 9صبح امروز دوشنبه 37درجه سانتی گراد است که قطعا تا ساعت 15به بالای 40درجه سانتی گراد خواهد رسید و همین مسئله موجب شده تا میزان مصرف آب و برق در لنده افزایش داشته باشد.

این افزایش دما علاوه بر افزایش میزان مصرف برق و آب مخاطراتی نیز برای مردم خواهد داشت که لازم است به جهت پرهیز از گرمازدگی، بیماران قلبی، عروقی و ریوی، سالمندان و کودکان در ساعات اوج گرما از تردهای غیرضروری خودداری کنند.

محمد راکبی زاده رئیس اداره آب وفاضلاب شهری لنده در گفت وگو با خبرلنده، ضمن اشاره به افزایش میزان مصرف مردم از ابتدای تیرماه گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان های گرمسیری استان است که افزایش دما در این شهرستان باعث افزایش و مصرف بی رویه آب شرب در لنده شده است.

وی افزود: مصارف خانگی، ساختمانی، صیفی کاری و شستشوی خودرو با آب شرب از مهمترین علل افزایش میزان مصرف آب است که تمام این نکات در کاهش میزان تامین آب برای ادارت خدمات رسان مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

رئیس اداره آب وفاضلاب شهری لنده تصریح کرد: با افزایش دما در شهرستان لنده شاهد قطعی مکرر برق خواهیم بود که همین قطعی 20دقیقه ای و یا یک و دو ساعته برق باعث وارد نمودن خسارت زیادی به ایستگاه های پمپاژ آب در آبرزگه می کند که سالانه ما در اوج گرما با این معضل جدی روبرو هستیم و به واسطه همین امر نیز خسارات زیادی به این ایستگاه وارد شده است.

راکبی اظهارکرد: متاسفانه یکی از مهمترین چالش های موجود در سطح شهرستان لنده نداشتن مخازن ذخیره آب در این شهر توسط مردم است که همین نکته باعث افزایش فشارها در زمان قطعی آب به شهروندان است.

وی تاکیدکرد: در اوج شدت گرما برخی ها در حال ساخت و ساز هستند که متاسفانه این افراد نیز از آب شرب شهری برای ساخت و ساز استفاده می کنند و جالب است که از کنتورهای همسایگان نیز آب خود را دریافت می کنند و همین امر باعث کمبود آب می شود این درحالی است که می توانند از تانکرهای سیار و آب غیرقابل شرب استفاده نمایند.

سید مالک راز نهان رئیس اداره برق شهرستان لنده نیز در گفت وگو با خبرلنده، گفت: یکی از مهمترین چالش های حوزه برق در شهرستان لنده از ابتدای فرودین ماه سال جاری تا کنون خرید بیش از 250 تا 350 دستگاه کولر گازی در ابعاد و سایز های مختلف توسط شهروندان است که همین امر باعث افزایش بیش از اندازه برق و افت ولتاژ برق در این شهرستان در ساعات اوج مصرف شده است.

وی افزود: میزان مصرف برق متاسفانه در ساعات اوج مصرف توسط شهروندان رعایت نمی شود وهمین مسئله باعث فشار آمدن به ایستگاه تقویت می شود.

رئیس اداره برق شهرستان لنده از عموم شهروندان خواست تا برای حفظ پایداری شبکه‌های برق و تداوم خدمات‌رسانی و جلوگیری از آسیب به تجهیزات برقی با اجرای توصیه‌های لازم، همکاری شایسته‌ای برای مصرف بهینه برق داشته باشند و اگر چند کولر روشن دارند به یک کولر اکتفا کنند و از وسایلی که باعث افزایش بار در ساعات اوج مصرف می شود خودداری نمایند.

گفتنی است باافزایش دما و به تبع آن افزایش میزان مصرف برق شاهد قطعی برق و آب در برخی روزها در سطح شهرستان لنده خواهیم بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کدمطلب:108882، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین